Mezinárodní automobilová federace připravuje intenzivně další redukční opatření od roku 2010. Ekonomická krize hrozí, formule 1 nemůže čekat, zvláště v případě soukromých týmů. FIA vychází z jisté kalkulace, ale je reálná?
Cílem nadřízeného orgánu je stlačit nutné náklady na roční provoz stáje F1 pod 100 milionů euro v případě tovární stáje a 55 milionů v případě týmu soukromého.
Hledáním úsporných opatření je pověřen bývalý šéf Jaguar Racing Tony Purnell, který je přesvědčen, že je nalezení prostoru pro úsporu reálné a pozornost obrací k standardním prvkům i celým systémům a obnově energie.
FIA si uvědomuje více než kdy jindy, že jen na továrních týmech F1 existovat nemůže. Formule 1 je pro automobilky především reklamou a dokud byla výnosnou, nebylo důvodu k obavám. Něco jiného však nastává v okamžiky, kdy musí výrobci snižovat produkci a rušit pracovní místa. Odchod je logickým rozhodnutím, ale pokud by odešly všechny tovární týmy?
Max Mosley kalkuluje s tím, že soukromé týmy při poklesu nákladů k 55 milionům euro budou dokonce ziskové, neboť dostanou 40 milionů z prodeje autorských práv od Bernieho Ecclestonea a úspěšné stáje od sponzorů i přes ekonomickou krizi 15 milionů získají.
Nezapomnělo se ale při této kalkulaci na jednu podstatnou souvislost? Má Bernie Ecclestone garantován příjem z prodeje autorských práv v takovém množství, aby mohl týmům vyplácet standardní obnosy i nadále? Zcela jistě ne. Když poklesne růst asijského průmyslu, pořadatelé zřejmě nebudou za pořádání závodů ochotni platit současné astronomické poplatky.
FIA kalkuluje s A a napevno počítá s B, ale co když bude B proměnnou stejně jako další veličiny této rovnice?
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.