Mezinárodní automobilová federace připravuje intenzivně další redukční opatření od roku 2010. Ekonomická krize hrozí, formule 1 nemůže čekat, zvláště v případě soukromých týmů. FIA vychází z jisté kalkulace, ale je reálná?
Cílem nadřízeného orgánu je stlačit nutné náklady na roční provoz stáje F1 pod 100 milionů euro v případě tovární stáje a 55 milionů v případě týmu soukromého.
Hledáním úsporných opatření je pověřen bývalý šéf Jaguar Racing Tony Purnell, který je přesvědčen, že je nalezení prostoru pro úsporu reálné a pozornost obrací k standardním prvkům i celým systémům a obnově energie.
FIA si uvědomuje více než kdy jindy, že jen na továrních týmech F1 existovat nemůže. Formule 1 je pro automobilky především reklamou a dokud byla výnosnou, nebylo důvodu k obavám. Něco jiného však nastává v okamžiky, kdy musí výrobci snižovat produkci a rušit pracovní místa. Odchod je logickým rozhodnutím, ale pokud by odešly všechny tovární týmy?
Max Mosley kalkuluje s tím, že soukromé týmy při poklesu nákladů k 55 milionům euro budou dokonce ziskové, neboť dostanou 40 milionů z prodeje autorských práv od Bernieho Ecclestonea a úspěšné stáje od sponzorů i přes ekonomickou krizi 15 milionů získají.
Nezapomnělo se ale při této kalkulaci na jednu podstatnou souvislost? Má Bernie Ecclestone garantován příjem z prodeje autorských práv v takovém množství, aby mohl týmům vyplácet standardní obnosy i nadále? Zcela jistě ne. Když poklesne růst asijského průmyslu, pořadatelé zřejmě nebudou za pořádání závodů ochotni platit současné astronomické poplatky.
FIA kalkuluje s A a napevno počítá s B, ale co když bude B proměnnou stejně jako další veličiny této rovnice?
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.