Mezinárodní automobilová federace připravuje intenzivně další redukční opatření od roku 2010. Ekonomická krize hrozí, formule 1 nemůže čekat, zvláště v případě soukromých týmů. FIA vychází z jisté kalkulace, ale je reálná?
Cílem nadřízeného orgánu je stlačit nutné náklady na roční provoz stáje F1 pod 100 milionů euro v případě tovární stáje a 55 milionů v případě týmu soukromého.
Hledáním úsporných opatření je pověřen bývalý šéf Jaguar Racing Tony Purnell, který je přesvědčen, že je nalezení prostoru pro úsporu reálné a pozornost obrací k standardním prvkům i celým systémům a obnově energie.
FIA si uvědomuje více než kdy jindy, že jen na továrních týmech F1 existovat nemůže. Formule 1 je pro automobilky především reklamou a dokud byla výnosnou, nebylo důvodu k obavám. Něco jiného však nastává v okamžiky, kdy musí výrobci snižovat produkci a rušit pracovní místa. Odchod je logickým rozhodnutím, ale pokud by odešly všechny tovární týmy?
Max Mosley kalkuluje s tím, že soukromé týmy při poklesu nákladů k 55 milionům euro budou dokonce ziskové, neboť dostanou 40 milionů z prodeje autorských práv od Bernieho Ecclestonea a úspěšné stáje od sponzorů i přes ekonomickou krizi 15 milionů získají.
Nezapomnělo se ale při této kalkulaci na jednu podstatnou souvislost? Má Bernie Ecclestone garantován příjem z prodeje autorských práv v takovém množství, aby mohl týmům vyplácet standardní obnosy i nadále? Zcela jistě ne. Když poklesne růst asijského průmyslu, pořadatelé zřejmě nebudou za pořádání závodů ochotni platit současné astronomické poplatky.
FIA kalkuluje s A a napevno počítá s B, ale co když bude B proměnnou stejně jako další veličiny této rovnice?
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.