Úplný zákaz testů v průběhu závodní sezony se zdá být populistickým a krátkozrakým rozhodnutím. Sami stáje, které změnu navrhly a odsouhlasily, ji nyní chtějí upravit.
Důvod je poměrně jednoduchý, připravit spolehlivé a rychlé auto není vůbec snadné a tradiční testy mezi závody skýtaly příležitost, jak konkurenci ještě i během roku dostihnout. V důsledku ekonomické krize a nutné redukce nákladů bylo odsouhlaseno kompletní zrušení všech testů od prvního do posledního závodu sezony 2009.
„KERS je však naprosto nový systém, který ještě není spolehlivě odzkoušen,“ citují média nejmenovaného manažera jednoho z týmů formule 1. „Přechodné období jednoho roku by bylo ideálním řešením, testovalo by se méně než loni, ale alespoň trochu ano.“
Jako důvod uvedl obavu, že si přece nikdo nepřeje, aby závody dokončilo pět nebo šest vozů.
Změna pravidel však není snadná věc, zvláště když máme za dveřmi první start v Austrálii. Změna vyžaduje jednomyslný souhlas všech týmů i posvěcení FIA jako nadřízeného orgánu a zvláště stáje, které mají silný vůz a systém KERS odladěný více než ostatní, nebudou příliš ochotné návrh podpořit...
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.