Úplný zákaz testů v průběhu závodní sezony se zdá být populistickým a krátkozrakým rozhodnutím. Sami stáje, které změnu navrhly a odsouhlasily, ji nyní chtějí upravit.
Důvod je poměrně jednoduchý, připravit spolehlivé a rychlé auto není vůbec snadné a tradiční testy mezi závody skýtaly příležitost, jak konkurenci ještě i během roku dostihnout. V důsledku ekonomické krize a nutné redukce nákladů bylo odsouhlaseno kompletní zrušení všech testů od prvního do posledního závodu sezony 2009.
„KERS je však naprosto nový systém, který ještě není spolehlivě odzkoušen,“ citují média nejmenovaného manažera jednoho z týmů formule 1. „Přechodné období jednoho roku by bylo ideálním řešením, testovalo by se méně než loni, ale alespoň trochu ano.“
Jako důvod uvedl obavu, že si přece nikdo nepřeje, aby závody dokončilo pět nebo šest vozů.
Změna pravidel však není snadná věc, zvláště když máme za dveřmi první start v Austrálii. Změna vyžaduje jednomyslný souhlas všech týmů i posvěcení FIA jako nadřízeného orgánu a zvláště stáje, které mají silný vůz a systém KERS odladěný více než ostatní, nebudou příliš ochotné návrh podpořit...
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.