Bernie Ecclestone se chtě nechtě musí postavit následkům obchodní krize. Přestože ho odchod Hondy těsně po oznámení rozhodnutí automobilky příliš netrápil, vyhlídka pouze 18 vozů na startu díky neuzavřenému prodeji už však na jeho čele vrásky přidává.
Sám přiznal, že se v záchraně týmu z Brackley angažuje. Prezident stáje Nick Fry tvrdí, že mají nabídek celou řadu, ale čas se krátí a nový majitel stále žádný. Původně měl být znám do konce roku 2008, nyní je datum posunuto na konec ledna 2009.
„Ano, skutečně se v jejich záchraně angažuji. Jsem prostředníkem a na nalezení vhodného kupce mi přirozeně záleží.“
Odchod Hondy a malý počet týmů je druhou stranou jedinečnosti, exkluzivity a nákladnosti současné formule 1. Ecclestone si také přeje snížení nutných nákladů, ale s kroky Mezinárodní automobilové federace nesouhlasí.
„Tohle by FIA dělat neměla, nemůže týmům přikazovat šetřit a ještě k tomu jak. Mělo by to záležet na nich samotných. Sportovní a technické předpisy vytvářejí prostor pro jejich práci a také pro komerční oblast, ta ale není starostí FIA,“ tvrdí Ecclestone.
FIA by se podle něj měla soustředit především na bezpečnost a morální čistotu sportu. Ideální by bylo, aby komisaři zkontrolovali před závodem každý vůz na roštu a pokud by pravidla nesplňoval, vůbec ho do závodu nevpustili.
„Není dobře, když konkurence podává prosty ve chvíli vyhlašování vítězů. Máme za sebou případ, kdy byl znám mistr světa, ale mohl o svůj titul ještě díky jednáním u zeleného stolu přijít.“
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.