Testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa porovnal loňský a letošní monopost. Kde jsou klady a zápory toho kterého a budou vozy roku 2009 rychlejší díky hladkým gumám a KERS?
Zásadní změnou pro letošní ročník je přechod zpět na hladké pneumatiky, redukce aerodynamického přítlaku a možnost použití systému využívajícího nastřádanou energii.
Španěl je překvapen, že jsou časy na kolo téměř identické. Změny jsou samozřejmě poznat, ale celkově se čas příliš nezmění.
„Letošní auto je v pomalých zatáčkách rychlejší, naopak ztrácí v rychlých. Máme výrazně lepší přítlak na přední části a auto reaguje na otočení kol velmi příjemně.“
Nejdůležitější změnou jsou podle něj právě pneumatiky, nikdo totiž neví, jak se budou chovat po zahřátí při velmi horkých podmínkách, kupříkladu v Malajsii nebo pouštním Sakhiru.
„Gumy jsou pro čas nejdůležitější, KERS a stavitelný přední spoiler dělá jen nějakou tu desetinu vteřiny. Bridgestone změnil směsi a je těžké předpokládat, jak budou pneumatiky fungovat.“
Když oznámila Mezinárodní automobilová federace redukci přítlaku od spoilerů výměnou za přechod na slicky, objevila se řada negativních reakcí. Hlavní obavou bylo, že FIA vrací formuli 1 do minulého století a vozy budou nepoměrně pomalejší.
Zda se bude více předjíždět, se dozvíme až po několika závodech, ale minimálně podle de la Rosy lze předpokládat, že FIA odhadla dopad změn na rychlost vozů velmi slušně...
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.