Testovací pilot McLarenu Pedro de la Rosa porovnal loňský a letošní monopost. Kde jsou klady a zápory toho kterého a budou vozy roku 2009 rychlejší díky hladkým gumám a KERS?
Zásadní změnou pro letošní ročník je přechod zpět na hladké pneumatiky, redukce aerodynamického přítlaku a možnost použití systému využívajícího nastřádanou energii.
Španěl je překvapen, že jsou časy na kolo téměř identické. Změny jsou samozřejmě poznat, ale celkově se čas příliš nezmění.
„Letošní auto je v pomalých zatáčkách rychlejší, naopak ztrácí v rychlých. Máme výrazně lepší přítlak na přední části a auto reaguje na otočení kol velmi příjemně.“
Nejdůležitější změnou jsou podle něj právě pneumatiky, nikdo totiž neví, jak se budou chovat po zahřátí při velmi horkých podmínkách, kupříkladu v Malajsii nebo pouštním Sakhiru.
„Gumy jsou pro čas nejdůležitější, KERS a stavitelný přední spoiler dělá jen nějakou tu desetinu vteřiny. Bridgestone změnil směsi a je těžké předpokládat, jak budou pneumatiky fungovat.“
Když oznámila Mezinárodní automobilová federace redukci přítlaku od spoilerů výměnou za přechod na slicky, objevila se řada negativních reakcí. Hlavní obavou bylo, že FIA vrací formuli 1 do minulého století a vozy budou nepoměrně pomalejší.
Zda se bude více předjíždět, se dozvíme až po několika závodech, ale minimálně podle de la Rosy lze předpokládat, že FIA odhadla dopad změn na rychlost vozů velmi slušně...
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.