Renault překvapil a osobně mne velmi těší tvarová různorodost dosud představených monpostů pro rok 2009, ať už se zvolené řešení líbí nebo nelíbí. U francouzské stáje došlo i k výraznému zvětšení žluté plochy charakterizující výrobce automobilů.
Kromě již prakticky standardních křídel přichází R29 s jinak tvarovaným nosem. Plošně tvarované prvky nesoucí přední spoiler vytváří částečný tunel obráceného tvaru, jenž usměrňuje vzduch pod vozem. Také bočnice nového monopostu ho výrazně odlišují od představených soupeřů z dílny Ferrari nebo McLarenu.
Díky redukci maximálních otáček motoru mohou designéři pracovat více s čelem chladičů a otvory redukovat, což přináší další pohledovou změnu. Jako jediný z představených týmů setrvává Renault i nadále u žraločí ploutve, jak byl pojmenován kryt nad motorem, sahající téměř až k zadnímu spoileru.
Jezdecká sestava Alonso - Piquet zůstala beze změny, Španělovým úkolem bude boj o titul. V loňském roce zaznamenal tým z Enstone v závěru sezony největší vzestup a dvojnásobný šampion Fernando Alonso měl v posledních závodech největší bodový příděl. V roce 2009 bude proto cílem potvrdit technologický vzestup a Fernando zcela jistě zaměří svoji pozornost na zisk třetího titulu mistra světa.
Ačkoliv se jistě budou názory na krásu nebo naopak ošklivost jednotlivých monopostů různit, máme zase po dlouhé době možnost vidět různé tvarově zajímavé a odlišné prvky. Pevně věřím, že se boj kolo na kolo podaří znovu na závodní dráhu vrátit, ale už i tvarové změny znamenají první profit...
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.