Renault překvapil a osobně mne velmi těší tvarová různorodost dosud představených monpostů pro rok 2009, ať už se zvolené řešení líbí nebo nelíbí. U francouzské stáje došlo i k výraznému zvětšení žluté plochy charakterizující výrobce automobilů.
Kromě již prakticky standardních křídel přichází R29 s jinak tvarovaným nosem. Plošně tvarované prvky nesoucí přední spoiler vytváří částečný tunel obráceného tvaru, jenž usměrňuje vzduch pod vozem. Také bočnice nového monopostu ho výrazně odlišují od představených soupeřů z dílny Ferrari nebo McLarenu.
Díky redukci maximálních otáček motoru mohou designéři pracovat více s čelem chladičů a otvory redukovat, což přináší další pohledovou změnu. Jako jediný z představených týmů setrvává Renault i nadále u žraločí ploutve, jak byl pojmenován kryt nad motorem, sahající téměř až k zadnímu spoileru.
Jezdecká sestava Alonso - Piquet zůstala beze změny, Španělovým úkolem bude boj o titul. V loňském roce zaznamenal tým z Enstone v závěru sezony největší vzestup a dvojnásobný šampion Fernando Alonso měl v posledních závodech největší bodový příděl. V roce 2009 bude proto cílem potvrdit technologický vzestup a Fernando zcela jistě zaměří svoji pozornost na zisk třetího titulu mistra světa.
Ačkoliv se jistě budou názory na krásu nebo naopak ošklivost jednotlivých monopostů různit, máme zase po dlouhé době možnost vidět různé tvarově zajímavé a odlišné prvky. Pevně věřím, že se boj kolo na kolo podaří znovu na závodní dráhu vrátit, ale už i tvarové změny znamenají první profit...
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.