Renault překvapil a osobně mne velmi těší tvarová různorodost dosud představených monpostů pro rok 2009, ať už se zvolené řešení líbí nebo nelíbí. U francouzské stáje došlo i k výraznému zvětšení žluté plochy charakterizující výrobce automobilů.
Kromě již prakticky standardních křídel přichází R29 s jinak tvarovaným nosem. Plošně tvarované prvky nesoucí přední spoiler vytváří částečný tunel obráceného tvaru, jenž usměrňuje vzduch pod vozem. Také bočnice nového monopostu ho výrazně odlišují od představených soupeřů z dílny Ferrari nebo McLarenu.
Díky redukci maximálních otáček motoru mohou designéři pracovat více s čelem chladičů a otvory redukovat, což přináší další pohledovou změnu. Jako jediný z představených týmů setrvává Renault i nadále u žraločí ploutve, jak byl pojmenován kryt nad motorem, sahající téměř až k zadnímu spoileru.
Jezdecká sestava Alonso - Piquet zůstala beze změny, Španělovým úkolem bude boj o titul. V loňském roce zaznamenal tým z Enstone v závěru sezony největší vzestup a dvojnásobný šampion Fernando Alonso měl v posledních závodech největší bodový příděl. V roce 2009 bude proto cílem potvrdit technologický vzestup a Fernando zcela jistě zaměří svoji pozornost na zisk třetího titulu mistra světa.
Ačkoliv se jistě budou názory na krásu nebo naopak ošklivost jednotlivých monopostů různit, máme zase po dlouhé době možnost vidět různé tvarově zajímavé a odlišné prvky. Pevně věřím, že se boj kolo na kolo podaří znovu na závodní dráhu vrátit, ale už i tvarové změny znamenají první profit...
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.