Britský tým bude spolu s Lewisem Hamiltonem obhajovat titul mistra světa a nový MP4-24 bude hrát klíčovou úlohu. Vedení stáje tvrdí, že mají za sebou nejnáročnější zimní přípravu v historii.
Šéf týmu Ron Dennis je přesvědčen, že nové technické předpisy pro rok 2009 jsou největší změnou ve formuli 1 za posledních 15 let. Zatímco nejbližší předchůdci MP4-24 si byli velmi podobní, letošní monopost je zcela přepracovaný, a to od samotného základu.
„V naší společnosti bylo potřeba nejen inženýrů, ale i vědců s nejvyšší kvalifikací, kteří se vrátili k tužce s papírem a věnovali se koncepční práci. Zde můžete ztratit hodně, neboť pokud se v této chvíli dopustíte omylu, žádný další vývoj už to nenapraví. MP4-24 je výsledkem správných koncepcí různých oblastí," uvedl při slavnostním představení ve Wokingu Dennis.
„Se stejným úsilím jsme se snažili, aby vůz vypadal co nejlépe, věnovali jsme tomu skutečně velké úsilí. To co vidíte, se mnoha lidem nelíbí, ale to je jejich názor. MP4-24 je výsledkem intenzívní práce nejen vědců a konstruktérů, ale i technologů a řady dalších lidí, kteří se na jeho přípravě intenzivně podíleli. Nejde o maketu, jedná se o zcela funkční vůz, který může zítra vyjet na závodní dráhu."
Ve Wokingu se bleskům fotoaparátů představil vůz s označením 02. Jeho předchůdce už je v Portugalsku připravován k prvnímu testu. McLaren si velmi dobře uvědomuje důležitost přípravy před startem sezony. Díky tomu, že se během závodní periody nebude testovat, forma vozu v Austrálii bude pro výsledek šampionátu určující.
Také šéf Mercedesu, dodávajícího společnému monopostu srdce, je přesvědčen, že mají za sebou velmi náročnou zimu i přesto, že je vývoj motorů zmražen. "Ale snížení maxima otáček a možnost zavedení systému KERS si vyžádalo hodně úsilí. Chlapi ve všech oblastech odvedli skvělou práci v Brixworthu, Stuttgartu i Wokingu a pevně věřím, že se dočkáme zítra prvních dobrých výsledků," prohlásil Norbert Haug.
„Dnes vidím vůz poprvé kompletní a podle mého názoru je nádherný," ocenil práci svých kolegů úřadující šampion Lewis Hamilton. „McLaren umí postavit vždy skvělý vůz a je příjemné vidět hotový výsledek po tak značném úsilí."
Týmový kolega Heikki Kovalainen souhlasil se slovy Hamiltona. „Vypadá skvěle. Přes všechny nařízené změny se podařilo postavit překrásný vůz."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.