Britský tým bude spolu s Lewisem Hamiltonem obhajovat titul mistra světa a nový MP4-24 bude hrát klíčovou úlohu. Vedení stáje tvrdí, že mají za sebou nejnáročnější zimní přípravu v historii.
Šéf týmu Ron Dennis je přesvědčen, že nové technické předpisy pro rok 2009 jsou největší změnou ve formuli 1 za posledních 15 let. Zatímco nejbližší předchůdci MP4-24 si byli velmi podobní, letošní monopost je zcela přepracovaný, a to od samotného základu.
„V naší společnosti bylo potřeba nejen inženýrů, ale i vědců s nejvyšší kvalifikací, kteří se vrátili k tužce s papírem a věnovali se koncepční práci. Zde můžete ztratit hodně, neboť pokud se v této chvíli dopustíte omylu, žádný další vývoj už to nenapraví. MP4-24 je výsledkem správných koncepcí různých oblastí," uvedl při slavnostním představení ve Wokingu Dennis.
„Se stejným úsilím jsme se snažili, aby vůz vypadal co nejlépe, věnovali jsme tomu skutečně velké úsilí. To co vidíte, se mnoha lidem nelíbí, ale to je jejich názor. MP4-24 je výsledkem intenzívní práce nejen vědců a konstruktérů, ale i technologů a řady dalších lidí, kteří se na jeho přípravě intenzivně podíleli. Nejde o maketu, jedná se o zcela funkční vůz, který může zítra vyjet na závodní dráhu."
Ve Wokingu se bleskům fotoaparátů představil vůz s označením 02. Jeho předchůdce už je v Portugalsku připravován k prvnímu testu. McLaren si velmi dobře uvědomuje důležitost přípravy před startem sezony. Díky tomu, že se během závodní periody nebude testovat, forma vozu v Austrálii bude pro výsledek šampionátu určující.
Také šéf Mercedesu, dodávajícího společnému monopostu srdce, je přesvědčen, že mají za sebou velmi náročnou zimu i přesto, že je vývoj motorů zmražen. "Ale snížení maxima otáček a možnost zavedení systému KERS si vyžádalo hodně úsilí. Chlapi ve všech oblastech odvedli skvělou práci v Brixworthu, Stuttgartu i Wokingu a pevně věřím, že se dočkáme zítra prvních dobrých výsledků," prohlásil Norbert Haug.
„Dnes vidím vůz poprvé kompletní a podle mého názoru je nádherný," ocenil práci svých kolegů úřadující šampion Lewis Hamilton. „McLaren umí postavit vždy skvělý vůz a je příjemné vidět hotový výsledek po tak značném úsilí."
Týmový kolega Heikki Kovalainen souhlasil se slovy Hamiltona. „Vypadá skvěle. Přes všechny nařízené změny se podařilo postavit překrásný vůz."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.