Tovární tým japonské automobilky představil závodní monopost pro sezonu 2009 jako druhý. Stejně jako Ferrari v pondělí, i dnes se nám ukázal vůz s velkým předním a naopak malým zadním spoilerem. Toyota však nesporně zaujme řešením nosu, jehož úzká špice končí vysoko nad vozovkou.
Nový červenobílý monopost představil šéf stáje Tadashi Yamashina. Prozradil, že se jedná o velmi intenzívně připravovaný projekt, který započal už v říjnu 2007 a musel do sebe postupně začlenit i všechny později přijaté technické změny.
„Naším cílem pro rok 2009 je první vítězství Toyoty ve formuli 1,“ uvedl Yamashina. „Po osmi letech v F1 máme dost zkušeností a řada oblastí našeho týme funguje na špičkové úrovni. Musíme vše dobře zkombinovat, aby i celek produkoval špičkovou práci.“
Vedoucí oddělení pro přípravu šasi Pascal Vasselon přiznal, že příprava TF109 byla s celým programem nejnáročnějším projektem, který se za jeho přítomnosti v Kolíně nad Rýnem připravoval do života. Na voze se měnilo prakticky vše, změna aerodynamiky a přechod na bezdrážkové pneumatiky si vyžádaly přepracování celé koncepce.
Závodní kokpit patří pro letošní sezonu stejným jezdcům jako loni, Jarno Trulli a Timo Glock jsou podle Yamashiny jednou z nejlepších dvojic startovního pole. „Oba loni ukázali, že s konkurenceschopným vozem mohou bojovat s těmi nejlepšími.“ Pozice testovacího a náhradního pilota patří Kamui Kobayashimu.
„S Toyotou jsem coby jezdec strávil více času než kdokoliv jiný. Zažili jsme hodně vzestupů i pádů, ale nikdy jsme se nevzdali a neztratili důvěru v sebe sama. Poslední zlepšení bylo skvělé a budeme se ho snažit letos určitě překonat,“ prohlásil italský pilot Jarno Trulli.
"V uplynulých pěti letech jsem jezdil s auty různých seriálů, od F1, přes Champ Car až ke GP2. Umím se adaptovat na změněné podmínky, takže se změn předpisů neobávám a určitě si na nový vůz rychle zvyknu,“ doplnil další závodní pilot stáje Timo Glock.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.