Tovární tým japonské automobilky představil závodní monopost pro sezonu 2009 jako druhý. Stejně jako Ferrari v pondělí, i dnes se nám ukázal vůz s velkým předním a naopak malým zadním spoilerem. Toyota však nesporně zaujme řešením nosu, jehož úzká špice končí vysoko nad vozovkou.
Nový červenobílý monopost představil šéf stáje Tadashi Yamashina. Prozradil, že se jedná o velmi intenzívně připravovaný projekt, který započal už v říjnu 2007 a musel do sebe postupně začlenit i všechny později přijaté technické změny.
„Naším cílem pro rok 2009 je první vítězství Toyoty ve formuli 1,“ uvedl Yamashina. „Po osmi letech v F1 máme dost zkušeností a řada oblastí našeho týme funguje na špičkové úrovni. Musíme vše dobře zkombinovat, aby i celek produkoval špičkovou práci.“
Vedoucí oddělení pro přípravu šasi Pascal Vasselon přiznal, že příprava TF109 byla s celým programem nejnáročnějším projektem, který se za jeho přítomnosti v Kolíně nad Rýnem připravoval do života. Na voze se měnilo prakticky vše, změna aerodynamiky a přechod na bezdrážkové pneumatiky si vyžádaly přepracování celé koncepce.
Závodní kokpit patří pro letošní sezonu stejným jezdcům jako loni, Jarno Trulli a Timo Glock jsou podle Yamashiny jednou z nejlepších dvojic startovního pole. „Oba loni ukázali, že s konkurenceschopným vozem mohou bojovat s těmi nejlepšími.“ Pozice testovacího a náhradního pilota patří Kamui Kobayashimu.
„S Toyotou jsem coby jezdec strávil více času než kdokoliv jiný. Zažili jsme hodně vzestupů i pádů, ale nikdy jsme se nevzdali a neztratili důvěru v sebe sama. Poslední zlepšení bylo skvělé a budeme se ho snažit letos určitě překonat,“ prohlásil italský pilot Jarno Trulli.
"V uplynulých pěti letech jsem jezdil s auty různých seriálů, od F1, přes Champ Car až ke GP2. Umím se adaptovat na změněné podmínky, takže se změn předpisů neobávám a určitě si na nový vůz rychle zvyknu,“ doplnil další závodní pilot stáje Timo Glock.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.