Tovární tým japonské automobilky představil závodní monopost pro sezonu 2009 jako druhý. Stejně jako Ferrari v pondělí, i dnes se nám ukázal vůz s velkým předním a naopak malým zadním spoilerem. Toyota však nesporně zaujme řešením nosu, jehož úzká špice končí vysoko nad vozovkou.
Nový červenobílý monopost představil šéf stáje Tadashi Yamashina. Prozradil, že se jedná o velmi intenzívně připravovaný projekt, který započal už v říjnu 2007 a musel do sebe postupně začlenit i všechny později přijaté technické změny.
„Naším cílem pro rok 2009 je první vítězství Toyoty ve formuli 1,“ uvedl Yamashina. „Po osmi letech v F1 máme dost zkušeností a řada oblastí našeho týme funguje na špičkové úrovni. Musíme vše dobře zkombinovat, aby i celek produkoval špičkovou práci.“
Vedoucí oddělení pro přípravu šasi Pascal Vasselon přiznal, že příprava TF109 byla s celým programem nejnáročnějším projektem, který se za jeho přítomnosti v Kolíně nad Rýnem připravoval do života. Na voze se měnilo prakticky vše, změna aerodynamiky a přechod na bezdrážkové pneumatiky si vyžádaly přepracování celé koncepce.
Závodní kokpit patří pro letošní sezonu stejným jezdcům jako loni, Jarno Trulli a Timo Glock jsou podle Yamashiny jednou z nejlepších dvojic startovního pole. „Oba loni ukázali, že s konkurenceschopným vozem mohou bojovat s těmi nejlepšími.“ Pozice testovacího a náhradního pilota patří Kamui Kobayashimu.
„S Toyotou jsem coby jezdec strávil více času než kdokoliv jiný. Zažili jsme hodně vzestupů i pádů, ale nikdy jsme se nevzdali a neztratili důvěru v sebe sama. Poslední zlepšení bylo skvělé a budeme se ho snažit letos určitě překonat,“ prohlásil italský pilot Jarno Trulli.
"V uplynulých pěti letech jsem jezdil s auty různých seriálů, od F1, přes Champ Car až ke GP2. Umím se adaptovat na změněné podmínky, takže se změn předpisů neobávám a určitě si na nový vůz rychle zvyknu,“ doplnil další závodní pilot stáje Timo Glock.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.