Včera se kromě slavnostního odhalení nové zbraně italské stáje uskutečnil i první ostrý test na okruhu Mugello, za volant usedl vicemistr loňského ročníku Felipe Massa a přes drobné potíže s předním spoilerem bylo Ferrari s pondělními jízdami spokojeno.
Massa vyjel na dráhu v 10.35 k instalačnímu kolu, které ukončil u svých mechaniků, brzy však vyjel z boxů znovu.
Brazilec se velmi těšil na výsadu, která mu byla dopřána, usednout do nového vozu z obou pilotů jako první. Po skončení testů však přiznal, že to bylo především o tvrdé práci, nikoliv o zábavě.
Podle dostupných informací mělo Ferrari starosti pouze s předním spoilerem, který se při ostrém tempu občas dotýkal země. Ferrari včera poprvé použilo i systém KERS a především práci s ním se tým věnoval.
Úkolem prvního dne bylo zjistit funkčnost všech systémů, výkon KERS byl postupně zvyšován a jezdce doslova nadchl.
Konstrukční oddělení umístilo zařízení o váze kolem 30 kilogramů do přední části motorového prostoru blízko palivové nádrže. Šéfdesignér Nicolas Tombazis odůvodnil umístění tím, že pokud by systém v závodě použitý nebyl, na vyvážení vozu se až tak změna neprojeví a jeho dovážení bude jednodušší.
„Nečekali jsme, že strávíme na dráze sto kol a zajedeme špičkový čas, změn předpisů bylo celá řada, auto je výrazně jiné. Měli jsme nějaké drobné dětské nemoci, byl to první test, ale jsem spokojený s tím, že jsme dokončili sto kilometrů,“ sdělil po skončení práce Felipe Massa.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.