Včera se kromě slavnostního odhalení nové zbraně italské stáje uskutečnil i první ostrý test na okruhu Mugello, za volant usedl vicemistr loňského ročníku Felipe Massa a přes drobné potíže s předním spoilerem bylo Ferrari s pondělními jízdami spokojeno.
Massa vyjel na dráhu v 10.35 k instalačnímu kolu, které ukončil u svých mechaniků, brzy však vyjel z boxů znovu.
Brazilec se velmi těšil na výsadu, která mu byla dopřána, usednout do nového vozu z obou pilotů jako první. Po skončení testů však přiznal, že to bylo především o tvrdé práci, nikoliv o zábavě.
Podle dostupných informací mělo Ferrari starosti pouze s předním spoilerem, který se při ostrém tempu občas dotýkal země. Ferrari včera poprvé použilo i systém KERS a především práci s ním se tým věnoval.
Úkolem prvního dne bylo zjistit funkčnost všech systémů, výkon KERS byl postupně zvyšován a jezdce doslova nadchl.
Konstrukční oddělení umístilo zařízení o váze kolem 30 kilogramů do přední části motorového prostoru blízko palivové nádrže. Šéfdesignér Nicolas Tombazis odůvodnil umístění tím, že pokud by systém v závodě použitý nebyl, na vyvážení vozu se až tak změna neprojeví a jeho dovážení bude jednodušší.
„Nečekali jsme, že strávíme na dráze sto kol a zajedeme špičkový čas, změn předpisů bylo celá řada, auto je výrazně jiné. Měli jsme nějaké drobné dětské nemoci, byl to první test, ale jsem spokojený s tím, že jsme dokončili sto kilometrů,“ sdělil po skončení práce Felipe Massa.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.