Včera se kromě slavnostního odhalení nové zbraně italské stáje uskutečnil i první ostrý test na okruhu Mugello, za volant usedl vicemistr loňského ročníku Felipe Massa a přes drobné potíže s předním spoilerem bylo Ferrari s pondělními jízdami spokojeno.
Massa vyjel na dráhu v 10.35 k instalačnímu kolu, které ukončil u svých mechaniků, brzy však vyjel z boxů znovu.
Brazilec se velmi těšil na výsadu, která mu byla dopřána, usednout do nového vozu z obou pilotů jako první. Po skončení testů však přiznal, že to bylo především o tvrdé práci, nikoliv o zábavě.
Podle dostupných informací mělo Ferrari starosti pouze s předním spoilerem, který se při ostrém tempu občas dotýkal země. Ferrari včera poprvé použilo i systém KERS a především práci s ním se tým věnoval.
Úkolem prvního dne bylo zjistit funkčnost všech systémů, výkon KERS byl postupně zvyšován a jezdce doslova nadchl.
Konstrukční oddělení umístilo zařízení o váze kolem 30 kilogramů do přední části motorového prostoru blízko palivové nádrže. Šéfdesignér Nicolas Tombazis odůvodnil umístění tím, že pokud by systém v závodě použitý nebyl, na vyvážení vozu se až tak změna neprojeví a jeho dovážení bude jednodušší.
„Nečekali jsme, že strávíme na dráze sto kol a zajedeme špičkový čas, změn předpisů bylo celá řada, auto je výrazně jiné. Měli jsme nějaké drobné dětské nemoci, byl to první test, ale jsem spokojený s tím, že jsme dokončili sto kilometrů,“ sdělil po skončení práce Felipe Massa.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.