Sezona 2009 započala! Dočkali jsme se představení prvního aktéra. Poněkud nestandardně se této role zhostilo italské Ferrari. Monopost s označením F60 je průkopníkem na poli nových snah nadřízeného orgánu po častějším předjíždění, lze však předpokládat, že finální aerodynamika bude výrazně odlišná.
Zatím máme k dispozici čtyři snímky, které představují horkou novinku závodního týmu. V průběhu dne se dočkáme i textových podrobností a odpoledne je naplánován i první test na závodní dráze. V Mugellu usedne do kokpitu vicemistr loňské sezony Felipe Massa.
Nový monopost nese označení F60. Pokud se ptáte na důvod, je jím oslava historie závodní stáje. Ferrari totiž jako jediný tým startoval v každé sezoně šampionátu Grand prix F1 od svého založení v roce 1950.
Nový monopost jistě opětovně vyvolá diskusi o tvarech a celkovém vzhledu monopostů F1 pro sezonu 2009, který proti minulým sezonám výrazně ovlivnily nové předpisy. Cílem Mezinárodní automobilové federace je zvýšit počet soubojů kolo na kolo.
Zvětšení předního křídla spolu s redukcí zadního má přinést lepší přítlak útočícího auta i v těsném závěsu. Bonusový výkon k předjetí má dodat novinka letošního roku, systém rekuperace energie KERS. F60 dostalo značně vykrojený monokok za bočními tanky a velmi dlouhý a úzký nos. Součástí aerodynamické kapotáže jsou nezbytné aerodynamické prvky usměrňující proudění vzduchu kolem a pod vozem. Novinkou, ačkoliv jsme si na ni již při podzimních testech zvykli, je návrat k hladkým penumatikám bez drážek.
Z dostupných novinek obsahuje monopost zcela novou převodovku z uhlíkových vláken. Kromě neustálého přenosu hnací síly na zadní nápravu, což je ve startovním poli už samozřejmost, má převodovka prodlouženou životnost. Vůz je mimo jiné vybaven také novým brzdným systémem a podobně jako převodovka, také motor musí vydržet delší dobu bez výměny. Podle nových předpisů je možné použít pro každý vůz pouze 8 hnacích agregátů.
Felipe Massa Každým rokem se cítím silnějším. Po těch šesti letech mám více zkušeností, především loňský psychicky velmi obtížný boj o titul mi dal velmi mnoho. Pro nadcházející sezonu jsem připravený. Těžko říci, jak na tom který tým bude, ale obecně čekáme, že bude silný McLaren a BMW, které se rok od roku zlepšuje. Možná Renault a možná některý jiný tým udělá skvělou práci a bude podávat skvělé výkony. Dnes usednu do F60 a ujedu s ním první kilometry na závodní dráze. Velmi se na to těším a jsem pyšný, myslím si, že je velmi důležité být prvním jezdcem, který vůz na dráze otestuje. Nový monopost mne docela překvapil, čekal jsem, že bude podstatně větší, nějak tak, jako auta před deseti roky. Ale F60 je poměrně malý a velmi kompaktní, obzvlášť jeho zadní část. Vypadá krásně a já věřím, že bude stejně rychlý, jako je hezký.
Kimi Raikkonen Loňský rok se nevyvíjel tak, jak bych si přál, ale už je to minulost, soustřeďme se na rok 2009. Je otazníkem, jak dobrý F60 bude, protože jeho konstrukci ovlivnila celá řada změn technických předpisů. Jsme si však jisti, že bude velmi dobrý a během několika málo týdnů budeme vědět, jak si stojí i ve srovnání s konkurencí. Naším cílem je znovu zisk obou titulů, ale uvidíme jak se bude šampionát vyvíjet. Monopost sice vypadá trochu jinak, než jsme byli zvyklí, ale po chvíli si na to zvyknete. Vypadá jinak, ale vypadá dobře. Už se moc těším, až si vyzkouším, jak mu to půjde na závodní dráze.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.