Čelní představitelé obou subjektů zasedli dnes v Londýně ke kulatému stolu, aby projednali návrhy a možná řešení vedoucí k redukci potřebných nákladů na provoz týmu i větší atraktivitu závodů pro diváky. Předjíždění kolo na kole je základním cílem.
V médiích se objevil dopis prezidenta FIA Maxe Mosleyho prezidentovi FOTA Lucovi di Montezemolovi. Mosley žádá o podporu asociace sdružující stáje startující v šampionátu formule 1. „F1 byla už před současnou krizí neschopnou dalšího života. Náklady byly přehnaně vysoké a pokud nezasáhneme, budou krachovat další týmy. Argumentovat investicemi do drahých zařízení je zbytečné, peníze byly utraceny a jsou pryč. Chybí argument, proč používat drahé technologie, které nenajdou uplatnění mimo F1 a veřejnosti jsou navíc neznámé.“
Prezident FIA dále zmínil, že zásadní změny vedoucí k úsporám budou přijaty pro rok 2010. Motor nebude točit více jak 17 000 ot/min., jejich vývoj bude kompletně zmražený tři roky a pouze Cosworth bude moci provést úpravy, aby se vyrovnal ostatním agregátům. Od roku 2010 bude nabízet motory za 5 milionů euro na sezonu včetně podpory.
Převodovka bude od roku 2010 standardní a bude umožňovat budoucí jednotnost podvozků, což podle Mosleyho neovlivní šou, ale uspoří velkou část nákladů.
V případě šasi bude brzy zveřejněn návrh částí, které budou zmraženy, čeká se spolupráce s FOTA, cílem je redukovat náklady na simulace v aerodynamických tunelech a na CFD simulátorech.
KERS bude i nadále vyvíjen. V současné době probíhá vývoj dvou mechanických či elektromechanických systémů.
FIA je připravena diskutovat o šířce pneumatik, cílem je zamezit nákladům na testy spojené s hledáním ideálního vyvážení vozu pro maximální přilnavost.
FIA má jasno i v otázce redukce nákladů, kterou týmy vehementně odmítají. „Chceme, aby týmy pracovaly se stejným objemem peněz a o výsledcích by rozhodovaly pouze intelektuální schopnosti. Podle nás je to velmi spravedlivý systém. Pokud má jeden tým více peněz, je to jako by měl větší motor,“ uvedl Mosley.
Už v roce 2009 by se měli fanoušci dočkat většího množství předjíždění, čemuž mají napomoci nové předpisy týkající se aerodynamiky aut i systém KERS. Obrácený startovní rošt nebo medailový systém nezabrání tomu, aby se rychlá auta neprobila znovu na čelo. FIA však reálně zvažuje možnost flexibilních aerodynamických součástí. „Něco podobného jsme tu měli v 60tých letech a závodilo se kolo na kolo. Tyto součásti by mohly přinést více přítlaku a méně turbulencí za auty."
„Návrhy FIA vedou k tomu, aby měly soukromé týmy možnost existovat jen z peněz od FOM a od svých sponzorů. Náš seriál byl v poslední době založený na vůli automobilek utrácet nehorázné sumy a na několika soukromých společnostech, které stojí a padají s rozhodnutím svých majitelů – miliardářů. Pokračovat tímto směrem je hloupé a nezodpovědné,“ uzavřel dopis Max Mosley a dodal, že věří v součinnost FOTA a setrvání všech týmu na startovním poli i po roce 2009.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.