Čelní představitelé obou subjektů zasedli dnes v Londýně ke kulatému stolu, aby projednali návrhy a možná řešení vedoucí k redukci potřebných nákladů na provoz týmu i větší atraktivitu závodů pro diváky. Předjíždění kolo na kole je základním cílem.
V médiích se objevil dopis prezidenta FIA Maxe Mosleyho prezidentovi FOTA Lucovi di Montezemolovi. Mosley žádá o podporu asociace sdružující stáje startující v šampionátu formule 1. „F1 byla už před současnou krizí neschopnou dalšího života. Náklady byly přehnaně vysoké a pokud nezasáhneme, budou krachovat další týmy. Argumentovat investicemi do drahých zařízení je zbytečné, peníze byly utraceny a jsou pryč. Chybí argument, proč používat drahé technologie, které nenajdou uplatnění mimo F1 a veřejnosti jsou navíc neznámé.“
Prezident FIA dále zmínil, že zásadní změny vedoucí k úsporám budou přijaty pro rok 2010. Motor nebude točit více jak 17 000 ot/min., jejich vývoj bude kompletně zmražený tři roky a pouze Cosworth bude moci provést úpravy, aby se vyrovnal ostatním agregátům. Od roku 2010 bude nabízet motory za 5 milionů euro na sezonu včetně podpory.
Převodovka bude od roku 2010 standardní a bude umožňovat budoucí jednotnost podvozků, což podle Mosleyho neovlivní šou, ale uspoří velkou část nákladů.
V případě šasi bude brzy zveřejněn návrh částí, které budou zmraženy, čeká se spolupráce s FOTA, cílem je redukovat náklady na simulace v aerodynamických tunelech a na CFD simulátorech.
KERS bude i nadále vyvíjen. V současné době probíhá vývoj dvou mechanických či elektromechanických systémů.
FIA je připravena diskutovat o šířce pneumatik, cílem je zamezit nákladům na testy spojené s hledáním ideálního vyvážení vozu pro maximální přilnavost.
FIA má jasno i v otázce redukce nákladů, kterou týmy vehementně odmítají. „Chceme, aby týmy pracovaly se stejným objemem peněz a o výsledcích by rozhodovaly pouze intelektuální schopnosti. Podle nás je to velmi spravedlivý systém. Pokud má jeden tým více peněz, je to jako by měl větší motor,“ uvedl Mosley.
Už v roce 2009 by se měli fanoušci dočkat většího množství předjíždění, čemuž mají napomoci nové předpisy týkající se aerodynamiky aut i systém KERS. Obrácený startovní rošt nebo medailový systém nezabrání tomu, aby se rychlá auta neprobila znovu na čelo. FIA však reálně zvažuje možnost flexibilních aerodynamických součástí. „Něco podobného jsme tu měli v 60tých letech a závodilo se kolo na kolo. Tyto součásti by mohly přinést více přítlaku a méně turbulencí za auty."
„Návrhy FIA vedou k tomu, aby měly soukromé týmy možnost existovat jen z peněz od FOM a od svých sponzorů. Náš seriál byl v poslední době založený na vůli automobilek utrácet nehorázné sumy a na několika soukromých společnostech, které stojí a padají s rozhodnutím svých majitelů – miliardářů. Pokračovat tímto směrem je hloupé a nezodpovědné,“ uzavřel dopis Max Mosley a dodal, že věří v součinnost FOTA a setrvání všech týmu na startovním poli i po roce 2009.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.