V souvislosti s odchodem automobilky z F1 se objevily zajímavé informace ze zákulisí. Jenson Button krátce před oficiálním prohlášením vedení výrobce podepsal tříletou smlouvu a Honda musí vyplatit odstupné za každý platný kontrakt, kterých je celé plejáda. Přitom peníze od sponzorů byly připraveny.
Roční rozpočet stáje byl asi 300 milionů euro. V důsledku propadu prodeje nových vozů a možná i kvůli klesající formě týmu se rozhodli v Japonsku pro radikální řez a veškeré aktivity továrny v F1 byly ukončeny.
Kromě zmíněného odstupného Buttona ve výši celých 27 milionů euro musí automobilka odškodnit dalších 700 zaměstnanců v britském Brackley a nejde jen o ochranku či sekretářky. Čelní představitelé jako Ross Brawn nebo Nick Fry přinutí sáhnout Hondu hluboko do kapsy.
Střídmý odborný odhad odškodnění zaměstnanců i subdodavatelů s platnými smlouvami je 113 milionů euro.
O ekonomické náročnosti formule 1 není pochyb, ale Honda měla mít k dispozici peníze od nových sponzorů, podepsaný kontrakt s brazilským ropným obrem Petrobras měl vynést každoročně 23 milionů euro a těsně před podpisem byla smlouva s koncernem Honeywell.
Věřím, že řada fanoušků je z odchodu Hondy zklamaná, zvláště když vedení slibovalo návrat mezi přední stáje. Šéfa formule 1 Bernieho Ecclestonea však odchod japonského výrobce netrápí ani trochu, alespoň veřejně.
„Není to žádná velká ztráta. Vše je dáno výsledky a Honda byla až devátým týmem! Utratili zde obrovský balík bez jakéhokoliv efektu a byli jen špatným příkladem pro ostatní jak špatně lze hospodařit.“
Ecclestone tvrdí, že týmy přicházejí a odcházejí, Honda není Ferrari, aby její odchod ohrozil budoucnost formule 1.
O tým se však příliš neobává a je přesvědčen o tom, že Brackley i s připraveným monopostem koupí solventní investor a stáj se objeví v garážích i příští rok.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.