V souvislosti s odchodem automobilky z F1 se objevily zajímavé informace ze zákulisí. Jenson Button krátce před oficiálním prohlášením vedení výrobce podepsal tříletou smlouvu a Honda musí vyplatit odstupné za každý platný kontrakt, kterých je celé plejáda. Přitom peníze od sponzorů byly připraveny.
Roční rozpočet stáje byl asi 300 milionů euro. V důsledku propadu prodeje nových vozů a možná i kvůli klesající formě týmu se rozhodli v Japonsku pro radikální řez a veškeré aktivity továrny v F1 byly ukončeny.
Kromě zmíněného odstupného Buttona ve výši celých 27 milionů euro musí automobilka odškodnit dalších 700 zaměstnanců v britském Brackley a nejde jen o ochranku či sekretářky. Čelní představitelé jako Ross Brawn nebo Nick Fry přinutí sáhnout Hondu hluboko do kapsy.
Střídmý odborný odhad odškodnění zaměstnanců i subdodavatelů s platnými smlouvami je 113 milionů euro.
O ekonomické náročnosti formule 1 není pochyb, ale Honda měla mít k dispozici peníze od nových sponzorů, podepsaný kontrakt s brazilským ropným obrem Petrobras měl vynést každoročně 23 milionů euro a těsně před podpisem byla smlouva s koncernem Honeywell.
Věřím, že řada fanoušků je z odchodu Hondy zklamaná, zvláště když vedení slibovalo návrat mezi přední stáje. Šéfa formule 1 Bernieho Ecclestonea však odchod japonského výrobce netrápí ani trochu, alespoň veřejně.
„Není to žádná velká ztráta. Vše je dáno výsledky a Honda byla až devátým týmem! Utratili zde obrovský balík bez jakéhokoliv efektu a byli jen špatným příkladem pro ostatní jak špatně lze hospodařit.“
Ecclestone tvrdí, že týmy přicházejí a odcházejí, Honda není Ferrari, aby její odchod ohrozil budoucnost formule 1.
O tým se však příliš neobává a je přesvědčen o tom, že Brackley i s připraveným monopostem koupí solventní investor a stáj se objeví v garážích i příští rok.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.