V souvislosti s odchodem automobilky z F1 se objevily zajímavé informace ze zákulisí. Jenson Button krátce před oficiálním prohlášením vedení výrobce podepsal tříletou smlouvu a Honda musí vyplatit odstupné za každý platný kontrakt, kterých je celé plejáda. Přitom peníze od sponzorů byly připraveny.
Roční rozpočet stáje byl asi 300 milionů euro. V důsledku propadu prodeje nových vozů a možná i kvůli klesající formě týmu se rozhodli v Japonsku pro radikální řez a veškeré aktivity továrny v F1 byly ukončeny.
Kromě zmíněného odstupného Buttona ve výši celých 27 milionů euro musí automobilka odškodnit dalších 700 zaměstnanců v britském Brackley a nejde jen o ochranku či sekretářky. Čelní představitelé jako Ross Brawn nebo Nick Fry přinutí sáhnout Hondu hluboko do kapsy.
Střídmý odborný odhad odškodnění zaměstnanců i subdodavatelů s platnými smlouvami je 113 milionů euro.
O ekonomické náročnosti formule 1 není pochyb, ale Honda měla mít k dispozici peníze od nových sponzorů, podepsaný kontrakt s brazilským ropným obrem Petrobras měl vynést každoročně 23 milionů euro a těsně před podpisem byla smlouva s koncernem Honeywell.
Věřím, že řada fanoušků je z odchodu Hondy zklamaná, zvláště když vedení slibovalo návrat mezi přední stáje. Šéfa formule 1 Bernieho Ecclestonea však odchod japonského výrobce netrápí ani trochu, alespoň veřejně.
„Není to žádná velká ztráta. Vše je dáno výsledky a Honda byla až devátým týmem! Utratili zde obrovský balík bez jakéhokoliv efektu a byli jen špatným příkladem pro ostatní jak špatně lze hospodařit.“
Ecclestone tvrdí, že týmy přicházejí a odcházejí, Honda není Ferrari, aby její odchod ohrozil budoucnost formule 1.
O tým se však příliš neobává a je přesvědčen o tom, že Brackley i s připraveným monopostem koupí solventní investor a stáj se objeví v garážích i příští rok.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.