Dnes již bývalý spolumajitel stáje Toro Rosso Gerhard Berger prozradil něco více o příčinách jeho odchodu z italské stáje. Hlavní roli sehrály peníze, ostatně jako vždy.
Toro Rosso vzniklo na základech Minardi. Týmu, který obyčejně okupoval zadní pozice bez valných šancí na průnik do předních řad. Po vstupu Red Bull a Gerharda Bergera došlo ke kvalitativnímu skoku a Faenza mohla slavit své debutové vítězství na Monze 2008.
Bohužel, nic netrvá věčně a budoucnost malého týmu je znovu značně nejistá. Rozhodně na něj čekají změny a až čas ukáže, zda k lepšímu nebo horšímu.
O odchodu z týmu začal Berger přemýšlet v okamžiku, kdy zakladatel a většinový majitel Red Bull Mateschitz prohlásil v médiích, že svůj 50% podíl v Toro Rosso nabídne k prodeji.
„Rád bych v týmu Toro Rosso pokračoval dál, ale nebyl jsem schopen ho financovat sám," uvedl pro rakouské noviny Tiroler Berger.
Bez finanční podpory Red Bull by se totiž vrátili ve Faenze zpět na úroveň Minardi. Místo bojů s konkurencí by bojovali sami se sebou a o udržení se ve startovním poli.
„Podmínky abychom dokázali udělat další krok kupředu už v týmu nebyly. A já se nikdy nesnažil být součástí F1 za každou cenu."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.