Dnes již bývalý spolumajitel stáje Toro Rosso Gerhard Berger prozradil něco více o příčinách jeho odchodu z italské stáje. Hlavní roli sehrály peníze, ostatně jako vždy.
Toro Rosso vzniklo na základech Minardi. Týmu, který obyčejně okupoval zadní pozice bez valných šancí na průnik do předních řad. Po vstupu Red Bull a Gerharda Bergera došlo ke kvalitativnímu skoku a Faenza mohla slavit své debutové vítězství na Monze 2008.
Bohužel, nic netrvá věčně a budoucnost malého týmu je znovu značně nejistá. Rozhodně na něj čekají změny a až čas ukáže, zda k lepšímu nebo horšímu.
O odchodu z týmu začal Berger přemýšlet v okamžiku, kdy zakladatel a většinový majitel Red Bull Mateschitz prohlásil v médiích, že svůj 50% podíl v Toro Rosso nabídne k prodeji.
„Rád bych v týmu Toro Rosso pokračoval dál, ale nebyl jsem schopen ho financovat sám," uvedl pro rakouské noviny Tiroler Berger.
Bez finanční podpory Red Bull by se totiž vrátili ve Faenze zpět na úroveň Minardi. Místo bojů s konkurencí by bojovali sami se sebou a o udržení se ve startovním poli.
„Podmínky abychom dokázali udělat další krok kupředu už v týmu nebyly. A já se nikdy nesnažil být součástí F1 za každou cenu."
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.