Dnes již bývalý spolumajitel stáje Toro Rosso Gerhard Berger prozradil něco více o příčinách jeho odchodu z italské stáje. Hlavní roli sehrály peníze, ostatně jako vždy.
Toro Rosso vzniklo na základech Minardi. Týmu, který obyčejně okupoval zadní pozice bez valných šancí na průnik do předních řad. Po vstupu Red Bull a Gerharda Bergera došlo ke kvalitativnímu skoku a Faenza mohla slavit své debutové vítězství na Monze 2008.
Bohužel, nic netrvá věčně a budoucnost malého týmu je znovu značně nejistá. Rozhodně na něj čekají změny a až čas ukáže, zda k lepšímu nebo horšímu.
O odchodu z týmu začal Berger přemýšlet v okamžiku, kdy zakladatel a většinový majitel Red Bull Mateschitz prohlásil v médiích, že svůj 50% podíl v Toro Rosso nabídne k prodeji.
„Rád bych v týmu Toro Rosso pokračoval dál, ale nebyl jsem schopen ho financovat sám," uvedl pro rakouské noviny Tiroler Berger.
Bez finanční podpory Red Bull by se totiž vrátili ve Faenze zpět na úroveň Minardi. Místo bojů s konkurencí by bojovali sami se sebou a o udržení se ve startovním poli.
„Podmínky abychom dokázali udělat další krok kupředu už v týmu nebyly. A já se nikdy nesnažil být součástí F1 za každou cenu."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.