Mezinárodní automobilová federace FIA se nadále drží své představy, jak redukovat náklady na provoz stáje formule 1. Příští pátek má vejít ve známost, kdo bude pověřen přípravou jednotného motoru, ať už si ho bude vyrábět každý tým sám nebo kupovat od monopolního dodavatele.
Podle dostupných informací je ve hře pět subjektů. Největší šance má údajně bývalý konstruktér hnacích agregátů ve službě Mercedesu Mario Illien.
„Nový motor by měl být znovu osmiválcem o obsahu 3000 ccm. Počet otáček by však měl být jen do 14 000 ot/min. Jezdci by měli k dispozici asi 700 koní a v budoucnu by se mohlo přejít i na dvoulitrový turbomotor,“ upřesnil svoji představu levného motoru Švýcar.
Nicméně je údajně ve výběrovém řízení i konkurence jako Cosworth a Zytek. V podobě firem, jež v minulosti participovaly s některou továrnou na přípravě zákaznického motoru F1 jsou zastoupeny Mecachrome a Judd.
Představa a snaha FIA však naráží na zásadní odpor automobilek angažujících se v F1, které už slíbily, že budou schopny garantovat cenu zákaznických motorů do 10 milionů Euro pro rok 2010, pro rok další dokonce slíbily cenu poloviční...
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.