Mezinárodní automobilová federace FIA se nadále drží své představy, jak redukovat náklady na provoz stáje formule 1. Příští pátek má vejít ve známost, kdo bude pověřen přípravou jednotného motoru, ať už si ho bude vyrábět každý tým sám nebo kupovat od monopolního dodavatele.
Podle dostupných informací je ve hře pět subjektů. Největší šance má údajně bývalý konstruktér hnacích agregátů ve službě Mercedesu Mario Illien.
„Nový motor by měl být znovu osmiválcem o obsahu 3000 ccm. Počet otáček by však měl být jen do 14 000 ot/min. Jezdci by měli k dispozici asi 700 koní a v budoucnu by se mohlo přejít i na dvoulitrový turbomotor,“ upřesnil svoji představu levného motoru Švýcar.
Nicméně je údajně ve výběrovém řízení i konkurence jako Cosworth a Zytek. V podobě firem, jež v minulosti participovaly s některou továrnou na přípravě zákaznického motoru F1 jsou zastoupeny Mecachrome a Judd.
Představa a snaha FIA však naráží na zásadní odpor automobilek angažujících se v F1, které už slíbily, že budou schopny garantovat cenu zákaznických motorů do 10 milionů Euro pro rok 2010, pro rok další dokonce slíbily cenu poloviční...
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.