Systém pro druhotné využití energie je zatím v počátcích své éry, ale od prvopočátku bylo jasné, že k úspěchu povede kompromis mezi účinností, spolehlivostí a váhou. Obecně se soudí, že nejdál je v přípravě Honda, ale ani McLaren údajně práce nepodcenil.
„Nejsme s naší přípravou pro rok 2009 nespokojení. Systém KERS je funkční a Alex Wurz byl z jeho nasazení v Jerezu úplně nadšený,“ potvrdil spokojenost s úspěšným testem šéf týmu Ross Brawn. Údajně má být japonský tým schopen využít už 50% celkové kapacity.
Honda letos dosahuje mizerných výsledků, ale všichni věří, že pod vedením extechnického ředitele Ferrari a s novými předpisy, bude příští rok ve zcela jiném scénáři.
„Systém je však stále ještě velmi těžký, nyní pracujeme na nižší hmotnosti jednotlivých komponentů.“
Podobně by na tom měli být i u McLarenu, tedy a váhou. KERS pro monoposty Hamiltona a Kovalainena má údajně 18kilogramovou nadváhu proti tomu, co by mělo být nakonec ve voze použito.
Nejdříve se logicky testuje funkčnost a až poté půjde o efektivitu a spolehlivost. Někdo si KERS připravuje sám, jiný využívá schopností odborníků jako kupříkladu Williams a další si ho chtějí koupit i s motorem, což je případ Force India.
Jak si který tým v této věci stojí je těžké odhadnout. „Netuším, jestli KERS nasadí všichni už v Melbourne 2009,“ dodal Brawn.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.