Formule 1 je sportem velkých peněz, ale nikdo je ze své kapsy nedává rád. Ať už jsou to vlastníci okruhů, týmy, automobilky nebo jezdci samotní. Kolik má stát superlicence pro jezdce F1, jak se mají ceny stanovovat a budou piloti sedět v boxech místo závodění?
Médii proběhla jako lavina informace o hrozící stávce pilotů formule 1. Vedení asociace pilotů bude jednat, ale ve Velké Británii by se údajně nemuselo vůbec startovat.
Dvojnásobný šampion Alonso i další ředitel GPDA Webber však o stávce zatím neuvažují, je více než pravděpodobné, že se o krajní řešení zajímají více novináři, než jezdci.
Problém tkví v tom, že Mezinárodní automobilová federace bez jakékoliv konzultace a diskuse razantně zvedla cenu superlicence ze 1725 euro na 10 000 euro, jež je navíc zvýšena množstvím získaných bodů. Za každý bod se cena zvyšovala o 456 euro, v novém ceníku však každý bod odpovídá ceně 2 000 euro.
„Jezdce naštval způsob, jakým ke zdražení došlo. FIA si to upekla a jezdcům to jen písemně sdělila, nic víc, nic míň,“ vysvětlil rozladění kolegů Webber a dodal, že se pokusí co nejdříve jednat o této věci s Bernie Ecclestonem.
„Psali jsme FIA dopisy, ale zůstaly bez odezvy, je to masivní zdražení a není jasné, kam peníze půjdou. Pokud by to bylo na větší bezpečnost, určitě by jsme to akceptovali, ale nikdo s námi nekomunikuje,“ přidal svůj pohled na věc Alonso, který si alespoň zažertoval. „V letošním roce díky svému hubenému bodovému kontu alespoň něco ušetřím.“
Podle posledních informací z druhé strany barikády vzkázal prezident FIA Max Mosley jezdcům, že si na ně rád udělá čas a mohou záležitost superlicencí projednat.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.