V továrním týmu automobilky Renault došlo ke změně na postu šéfa aerodynamického oddělení. Dino Toso byl vystřídán Dirkem de Beerem. Ital odchází za novými výzvami.
Dino Toso oznámil svůj odchod nečekaně a z dostupných informací nelze předpokládat, že by šlo o výsledek pokračování jen průměrné formy francouzského vozu. Obecně je známo, že zdravotní stav hlavního aerodynamika není dlouhodobě v pořádku. Před čtyřmi roky bojoval se zákeřnou rakovinou.
„Chtěl bych poděkovat Flavio Briatoremu a Robertovi Bellovi za jejich profesní i osobní podporu v době mého působení u týmu, během kterého jsme dosáhli společně velkých úspěchů. Mojí vášní je aerodynamika a těším se na nové výzvy v příštích letech, které mi umožní další tvořivý přístup."
Toso působil ve formuli 1 jako závodní inženýr Damona Hilla v Jordanu, v roce 2003 se připojil k Renaultu a stal se velmi respektovanou osobností tohoto odvětví, neboť spolu s Fernandem Alonsem vybojoval tým dva tituly mistra světa a především po stránce aerodynamické patřily tehdejší monoposty k absolutní špičce.
Poslední prací Tosa pro Renault byla aerodynamická aktualizace pro GP Španělska, která napomohla Alonsovi v úspěšné kvalifikaci.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.