Sebastian Vettel sbírá po přesednutí do nového monopostu STR03 mistrovské body. Mohlo by se zdát, že malý tým z Faenzy udělal velký pokrok, ale německá naděje ve formuli 1 nadšení a obdiv zatím brzdí. Vůz konstruovaný Adrianem Neweyem se totiž rozhodně neovládá snadno.
Monopost STR03 si odbyl premiéru v Monaku, což s sebou neslo vyšší rizika. Ta se však vyplatila a Vettel získal páté místo. Také v Kanadě dojel na bodech a v závěru závodu za sebou dokázal udržet jezdce v papírově lepších vozech.
„STR03 je zcela nový vůz. Co se týče aerodynamické účinnosti, je proti svému předchůdci o pořádný kus cesty dál, avšak snadněji ovladatelný než STR02 rozhodně není. Zatím stále hledáme správné vyvážení, ve Francii a Británii bychom měli už ukázat jeho skutečné schopnosti. Když vidím záběry z palubní kamery na mé soupeře, musí se pěkně otáčet, ale já ještě víc.“
Vettel loni zaujal a získal velmi solidní renomé. Před letošní sezonou se jeho jméno zmiňovalo s volnou sedačkou v McLarenu. I když to nakonec nevyšlo, jezdec si cení toho, že se o něj Woking vůbec zajímal.
„Nejsem tu do počtu a pro zábavu, chci závodit, vyhrávat a k tomu potřebuji jezdit za silnou stáj. Zájem McLarenu je pro mne ctí a věřím, že to nebylo naposledy.“
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.