S rostoucími cenami ropy a jejím nedostatkem musí řešit ekologické otázky i formule 1. V tomto směru jsou za oceánem dál a zřejmě se královna motoristického sportu vydá stejnou cestou.
Prezident FIA Mosley, šéf formule 1 Ecclestone a řada dalších odborníků se domnívá, že je etanol vyráběný z běžně pěstovaných plodin jako kukuřice a cukrová třtina jednou z možných alternativ zelenější formule 1.
Bernie Ecclestone je proslulý svým odhadem pravých příležitostí, díky čemuž je vždy o nějaký ten krůček před soupeři. Mistr E se už loni zjevil v Brazílii, nikoliv však na okruhu u Sao Paula, ale jako host největší tamní společnosti vyrábějící etanol pro spalovací motory. Obecně se dá říci, že v Brazílii je používání biopaliva velice rozšířenou alternativou klasického automobilového benzínu.
Dvojnásobný šampion formule 1 Brazilec Emerson Fittipaldi tehdy Brita doprovázel a poukázal na úspěšné průkopnické snahy americké formulové série IndyCar.
„Jsem si jistý, že bude sérii IndyCar za chvíli následovat řada dalších," uvedl Fittipaldi a dodal, že on sám financuje novou velkou rafinérii na zprostředkování cukrové třtiny, kterou jeho společnosti pěstují.
Spotřeba energií neustále roste a biopaliva se zdají být na první pohled snadnou náhradou tenčících se zásob ropy, je tu však i odvrácená strana mince, na kterou upozorňují ekologové a různé nadace. Pokud totiž bude výhodnější pěstovat plodiny na výrobu paliv, budou mnozí řidiči trpět za volantem hlady...
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.