Max Mosley se s vypětím sil udržel v křesle prezidenta FIA, ale nepříjemné ovzduší přetrvává nadále. Co bude následovat? Mezi prvními, kdo dnešní rozhodnutí podrobil kritice, jsou národní kluby či asociace Holandska, Německa a USA, přičemž německý ADAC šel zatím nejdál a vsadil vysokou částku.
Německý Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC) je reprezentován Hermannem Tomczykem, jenž byl zmiňován jako možný nástupce Maxe Mosleyho. „Dnešní hlasování je pro největší evropský autoklub důvodem k přerušení spolupráce s pracovními skupinami FIA. Pozice ADAC je neměnná, dokud bude v čele Mezinárodní automobilové federace stát Max Mosley." Podle zahraničních zdrojů je touto situací fakticky ohroženo konání závodu GP Německa 2009.
Americký America's automobile association (AAA) nebyl tak rychlý a zatím ani rozhodný, ale postavil se na stejnou stranu barikády. „Musím velmi důkladně zvážit, zda nadále intenzivně spolupracovat s organizací, která přehlíží takovéto počínání," uvedl Robert Darbelnet, prezident AAA.
Za holandský ANWB promluvil v médiích prezident Guido Van Woerkom a konkrétně ukázal rozložení sil i důvody, pro které setrval Mosley ve funkci. „Nejsem příliš překvapený, ale nejsem spokojený. Osobně jsem hlasoval proti, podepsal jsem spolu s dalšími 34 lidmi dopis vyzývající Maxe k odstoupení na podzim 2008. Hlasování však skončilo jinak, Max má velmi dobré vztahy s menšími autokluby, ale všechny velké jako ADAC(Německo), AAA(USA), AAA(Austrálie), JAF(Japonsko) či ANWB(Holandsko) stály proti němu." Van Woerkom naznačil i důvod, proč má Mosley takovou popularitu u menších asociací a měly by to být přerozdělené dodatečné peníze, které do FIA přicestovaly z McLarenu, díky rekordní loňské pokutě.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.