Max Mosley se s vypětím sil udržel v křesle prezidenta FIA, ale nepříjemné ovzduší přetrvává nadále. Co bude následovat? Mezi prvními, kdo dnešní rozhodnutí podrobil kritice, jsou národní kluby či asociace Holandska, Německa a USA, přičemž německý ADAC šel zatím nejdál a vsadil vysokou částku.
Německý Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC) je reprezentován Hermannem Tomczykem, jenž byl zmiňován jako možný nástupce Maxe Mosleyho. „Dnešní hlasování je pro největší evropský autoklub důvodem k přerušení spolupráce s pracovními skupinami FIA. Pozice ADAC je neměnná, dokud bude v čele Mezinárodní automobilové federace stát Max Mosley." Podle zahraničních zdrojů je touto situací fakticky ohroženo konání závodu GP Německa 2009.
Americký America's automobile association (AAA) nebyl tak rychlý a zatím ani rozhodný, ale postavil se na stejnou stranu barikády. „Musím velmi důkladně zvážit, zda nadále intenzivně spolupracovat s organizací, která přehlíží takovéto počínání," uvedl Robert Darbelnet, prezident AAA.
Za holandský ANWB promluvil v médiích prezident Guido Van Woerkom a konkrétně ukázal rozložení sil i důvody, pro které setrval Mosley ve funkci. „Nejsem příliš překvapený, ale nejsem spokojený. Osobně jsem hlasoval proti, podepsal jsem spolu s dalšími 34 lidmi dopis vyzývající Maxe k odstoupení na podzim 2008. Hlasování však skončilo jinak, Max má velmi dobré vztahy s menšími autokluby, ale všechny velké jako ADAC(Německo), AAA(USA), AAA(Austrálie), JAF(Japonsko) či ANWB(Holandsko) stály proti němu." Van Woerkom naznačil i důvod, proč má Mosley takovou popularitu u menších asociací a měly by to být přerozdělené dodatečné peníze, které do FIA přicestovaly z McLarenu, díky rekordní loňské pokutě.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.