Kritika stávajících pravidel padla na úrodnou půdu. Situací kolem bezpečnostního vozu a uzavřené pitlane se zabývají nejen fanoušci. FIA zvažuje možné řešení, hned to ale nebude.
Bezpečnostní vůz a žlutá fáze byla kdysi ve formuli 1 věcí nevídanou, ale v USA si získala velkou popularitu nejen pro svoje výhody co se týče bezpečnosti, ale také pro zdramatizování závodu ovlivněním strategií a seskupením startovního pole před restartem závodu.
Ať už se nám to líbí nebo ne, safety car je dnes naprostou samozřejmostí, ale automatické uzavření pitlane v době jeho výjezdu může některým jezdcům zničit kompletně celý závod. Pokud totiž dojde k uzavření boxů a jezdec nutně potřebuje tankovat, má jen dvě možnosti, zajet k mechanikům a získat penalizaci, nebo zůstat stát na dráze se suchou nádrží.
Proč se tedy pitlane uzavírá? Důvodem je bezpečnost na dráze i v boxech samotných. V případě žluté fáze totiž často docházelo k hromadnému sprintu do boxů a pořádnému chaosu při odbavování jednotlivých vozů. Pro diváky sice zajímavá podívaná, pro mechaniky a traťové komisaře zasahující na dráze však riskantní chvíle.
FIA hledá řešení a nutno ji pochválit, na obzoru jsou hned dvě. Obě spočívají v omezení rychlosti monopostů okamžikem vyhlášení žluté fáze, hovoří se o rychlosti 80 km/h, která je mimo Monako používána při průjezdu pitlane.
K omezení rychlosti by mělo docházet prostřednictvím elektronické jednotky ECU, která je poprvé od letošní sezony pro všechny týmy jednotná, a to dálkovým příkazem. Druhou možností je kontrolování dodržování rychlosti prostřednictvím ECU a při překročení okamžitá penalizace.
Pokud ke změně dojde, nelze ji podle dostupných odhadů čekat dříve, než při GP Francie...
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.