Trojnásobný šampion formule 1 Niki Lauda si podobně jako Ecclestone servítky nebere. Někdy jeho předpovědi vycházejí, jindy ne. Tentokrát shrnul první čtyři závody s ohledem na ambice a konkurenceschopnost jednotlivých stájí v rozhovoru pro server formula1.com.
Ferrari Rakušan je přesvědčen, že italský tým je v tuto chvíli s drobným náskokem nejlepším. Přenesení pravomocí z Jeana Todta na Stefana Domenicaliho proběhlo bez potíží a rozhodující je, že tým šlape jako hodinky. Ať už Ferrari tvrdí co chce, vždy se soustředí hlavní zájem na jednoho z jeho jezdců, toho rychlejšího. „Vše nyní pracuje pro Raikkonena, on je tím, kdo vede průběžné hodnocení, nicméně Massa je schopen také vyhrávat, když mu vše v daný víkend vyjde."
McLaren Mercedes Loňská aféra se špionáží podle Laudy britskou stáj neoslabila, což dokázal výborný závod v Austrálii, nicméně hlavním úkolem lidí kolem Rona Dennise je chytit dech, odpoutat se od BMW a dotáhnout se na úroveň Ferrari. „Hamiltonovi úvod roku nevyšel příliš dobře, dopustil se několika chyb, ale vrátí se ještě silnější."
BMW Sauber „BMW Sauber v tuto chvíli v boji o druhou pozici McLaren poráží. Loňská špionáž Ferrari - McLaren podle mého BMW nijak nepomohla, oni mají dlouhodobě rychlý a úspěšný vývoj." Co se týče jezdců, oba jsou schopni přivézt týmu premiérové vítězství. Na favorizování Heidfelda nebo Kubicy je příliš brzy. „Rozhodující bude další vývoj vozu v průběhu roku."
Williams Tým Franka Williamse vstoupil do sezony výborným výsledkem v Austrálii, ale jejich výkony jsou jako na houpačce. Potíž bude podle Laudy v přilnavosti a pokud se problém podaří najít a odstranit, budou silní. Na posouzení, jestli udělal Rosberg dobře, když se rozhodl zůstat v Grove, je ještě ale příliš brzy.
Toyota Odchod Ralfa Schumachera tým dopředu neposunul, Rakušan souhlasí, že v Kolíně nad Rýnem odvedli kus dobré práce a vývoj jde zřejmě konečně tím správným směrem. „Jarno Trulli je schopen při zlepšení konkurenceschopnosti vozu posunout tým ještě výš."
Renault Renault není tak rychlý, jak by si přál. „Vrátit se na samý vrchol je pro ně strašně daleko. Alonsův návrat jim rozhodně prospěl, ale pro budoucnost je to jednoduché. Potřebují mu dát dostatečně rychlý vůz, aby mohl odvést očekávanou práci."
Red Bull Pro stáj pracuje jeden z nejlepších současných konstruktérů, přesto se žádný zázrak nekoná. „Schopnosti Neweye nejsou o nic menší, ale museli se nejprve vyrovnat s velkou nespolehlivostí, což je stálo mnoho času, energie a úsilí."
Toro Rosso Situace týmu není záviděníhodná. Jeho poloviční vlastník hodlá své akcie prodat. „Nyní za to platí, ale nezbývá než čekat, jak to s Red Bull dopadne, bohužel to nenapomáhá motivaci lidí v týmu."
Honda Podle Laudy má Ross Brawn schopnosti na to, aby situaci zvrátil a vyvedl Hondu ze začarovaného kruhu k úspěchům, nebude to však hned a bude to stát čas a peníze.
Force India „Proti loňskému Spykeru udělali kus práce. Loni je nebylo vidět a letos se s nimi můžete občas setkat i ve středu pole." Lauda ocenil především Fisichellu, který odvádí po dlouhé době opět výbornou práci.
Super Aguri Japonský soukromý tým je zvláštní kapitolou. Lauda se odpovědi na otázku, zda do F1 ještě vůbec patří diplomaticky vyhnul. „Na to je těžké odpovědět. Až dají rozpočet dohromady, pak je můžeme hodnotit."
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.