Ochrana svodidel a betonových zdí lemujících závodní dráhu svázanými pneumatikami je účinnou formou pasivní bezpečnosti. Každá věc však mívá i svou stinnou stránku. V případě zmíněné bariéry je jí hlava jezdce.
Pilot stáje Red Bull Racing Mark Webber vysvětlil, proč jsou někdy bariéry z pneumatik záchranou a jindy hrozbou. „Vše spočívá na úhlu střetu vozu a bariéry. Gumy drží pospolu pás. Pokud je náraz pod ostrým úhlem, absorbuje pás většinu energie a následky jsou minimální jak pro bariéru, tak jezdce. Pokud je však úhel nárazu tupý, vozy F1 se zavrtají hluboko do bariéry a velkému nebezpečí je vystavena především nechráněná hlava jezdce.“
Podobný názor má i Nico Rosberg, jehož v neděli nejvíce stresovala při pohledu na vrak McLarenu skutečnost, že se bariéra svalila na jezdcovu hlavu.
Řešení navrhl šéf BMW Sauberu Mario Theissen, jenž doporučil najít řešení, které by znemožnilo sesunutí horních vrstev pneumatik na přední pás, jenž na sebe svrhne monopost nárazem. „Horní pneumatiky by měly být lépe spojené a po nárazu by měly být odraženy dozadu.“
Havárie Kovalainena bývá přirovnávána k dřívějšímu Burtiho incidentu ve Spa a loňské havárii Hamiltona na Nürburgringu, přičemž se nesmí zapomenout na nechvalně známou nehodu Michaela Schumachera ze Silverstone, která vyřadila německého pilota z boje o titul.
Rosbergův návrh na snížení bariéry není zřejmě ideálním řešením z úhlu pohledu, kdy se dostane monopost do vzduchu, Theissenovo doporučení se zdá být vhodnějším, otázkou je ale jeho provedení.
V každém případě je však nedělní nehoda potvrzením zvyšující se bezpečnosti, neboť ve zlaté éře formule 1 60. a 70. let minulého století by s velkou pravděpodobností Fin už nezávodil, pokud by vůbec přežil...
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.