O nebezpečné havárii pilota vozu McLaren Mercedes Heikkiho Kovalainena se již napsalo mnoho. Základním faktem naštěstí je, že jezdec vyvázl z hrůzostrašného nárazu bez zranění. Vinu na incidentu odmítl výrobce prasklé pneumatiky Bridgestone a poškození závěsu před nárazem vyloučil i výrobce šasi.
Už z opakovaného záběru bylo jasné, že se v těsné blízkosti vozu ocitl předmět, jehož místo rozhodně nebylo ve vzduchu a s rychlostí kolem 180 km/h. Podle posledních prohlášení samotného McLarenu je nanejvýš pravděpodobné, že vůz opustil dráhu vstříc bariéře z pneumatik díky prasklé levé přední pneumatice, která v dané zatáčce nese největší zatížení. Skutečnou příčinou defektu gumy a tedy i havárie, byl ale zřejmě disk.
Šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug šel ještě o kousek dál. „Už při výjezdu bezpečnostního vozu nám bylo jasné, že příčinou nehody byl zřejmě poškozený disk kola. K tomu mohlo dojít při přejíždění obrubníku a nebo při nárazu do cizího předmětu na dráze ve vysoké rychlosti,“ uvedl Haug.
Známe tedy výsledek a zdroj neovladatelného vozu, ale příčinu zcela ne. Díky kameře na monopostu ukázala režie přímého přenosu agresivní nebo možná nepříliš povedený přejezd finského pilota přes vnitřní hranu obrubníku šikany krátce před incidentem a cizí těleso ve vzduchu mohlo být odlomenou částí levého předního disku...
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.