Náš západní soused je v současné formuli 1 nesporně mocností a tradiční výrobci automobilů Mercedes a BMW jsou jedinými skutečnými konkurenty Ferrari. V letošním roce je ve startovním poli jezdců nejpočetněji zastoupeno právě Německo. Pilotům však bylo Španělsko doslova začarované.
V závislosti na konkurenceschopnosti svých vozů je hlavní hvězdou Německa Nick Heidfeld s monopostem BMW Sauber. Novou generaci naopak představuje rychlý a spolehlivý Nico Rosberg startující za Williams, Timo Glock jezdící za Toyotu a dvojice juniorů Vettel se Sutilem. První závodí za Toro Rosso, druhý za Force India.
Už sobotní kvalifikace naznačila, že to německým jezdcům na okruhu Catalunya nejde podle jejich představ. Heidfeld prohrál na celé čáře s týmovým kolegou Kubicou. Rosberg se jako v Malajsii neprobojoval do závěrečné části kvalifikace, navíc ho poprvé porazil podceňovaný Nakajima s druhým Williamsem. Obdobně skončili i další tři. Obdivovaný Vettel prohrál s Bourdaisem, jehož největší slabinou mají být právě kvalifikace. Sutil, spojovaný loni s přestupem do McLarenu, nestačil na veterána Fisichellu, kterého už téměř nikdo nechtěl a Glock s tříletou smlouvou ve stole zůstal znovu celý světelný rok za týmovým kolegou Trullim.
Samotná Grand Prix Španělska pak černý víkend německých pilotů dokonala. Těsně po startu se Sutil roztočil a Vettel neměl prostor pro úhybný manévr, oba mohli jít do sprch. Rosberg se sice statečně probíjel kupředu a bodované pozice byly i díky velkému počtu odstoupení reálné, sám však pro poruchu motoru řady odpadlíků rozšířil. Heidfeld s Glockem se trápili, prvnímu nevyšla strategie díky bezpečnostnímu vozu a provozu na dráze, druhý si dvakrát poškodil přední spoiler. Výsledkem téměř čtvrtiny jezdeckého pole tak nebyl ani bod, přičemž Heidfeld se musel v jednom z šesti nejrychlejších vozů spokojit až s první nebodovanou pozicí.
Tradičně kvalitní výkony podávající Quick Nick neměl svůj víkend a ani potřebné štěstí, Rosberg už působil v neděli ve zcela jiném světle díky odstranění sobotních problémů s aerodynamikou. Kritické pohledy svých šéfů a krajanů by si však zasloužili podle mého názoru ostatní tři.
Vettel sice za svoje další brzké odstoupení přímo nemohl, ale jeho černá šňůra letošní sezonou je vskutku impozantní. Sutil je na nejlepší cestě ze startovního pole ven. Pokud se s Fisichellou alespoň nesrovná, nedá se předpokládat, že by si ho Vijay Mallya chtěl dál držet, natož aby ho chtěl kupovat Ron Dennis do McLarenu, jak mu radil na konci loňského roku Lewis Hamilton.
Samostatnou kapitolou je pak úřadující šampion GP2 Timo Glock. Mnozí expiloti Toyoty i pozorovatelé se zkušenostmi z formule 1 několikrát naznačili, že mnohá rozhodnutí v japonském týmu jsou nepochopitelná a špatná. Soudím, že jedním z nich je i tříletá smlouva s Glockem, jehož titul v GP2 se nedá vůbec srovnávat se spanilou jízdou Rosberga a o rok později Hamiltona. Nejenže postrádá zkušenosti nutné pro nastavení průměrného vozu a chybuje na závodní dráze, ale nemá ani potřebnou rychlost na to, aby porazil podstatně staršího Trulliho...
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii čeká týmy důležitá zkouška – předsezónní testy v Bahrajnu. Na okruhu v Sachíru mají jezdci a inženýři k dispozici celkem 24 hodin na trati.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.