Náš západní soused je v současné formuli 1 nesporně mocností a tradiční výrobci automobilů Mercedes a BMW jsou jedinými skutečnými konkurenty Ferrari. V letošním roce je ve startovním poli jezdců nejpočetněji zastoupeno právě Německo. Pilotům však bylo Španělsko doslova začarované.
V závislosti na konkurenceschopnosti svých vozů je hlavní hvězdou Německa Nick Heidfeld s monopostem BMW Sauber. Novou generaci naopak představuje rychlý a spolehlivý Nico Rosberg startující za Williams, Timo Glock jezdící za Toyotu a dvojice juniorů Vettel se Sutilem. První závodí za Toro Rosso, druhý za Force India.
Už sobotní kvalifikace naznačila, že to německým jezdcům na okruhu Catalunya nejde podle jejich představ. Heidfeld prohrál na celé čáře s týmovým kolegou Kubicou. Rosberg se jako v Malajsii neprobojoval do závěrečné části kvalifikace, navíc ho poprvé porazil podceňovaný Nakajima s druhým Williamsem. Obdobně skončili i další tři. Obdivovaný Vettel prohrál s Bourdaisem, jehož největší slabinou mají být právě kvalifikace. Sutil, spojovaný loni s přestupem do McLarenu, nestačil na veterána Fisichellu, kterého už téměř nikdo nechtěl a Glock s tříletou smlouvou ve stole zůstal znovu celý světelný rok za týmovým kolegou Trullim.
Samotná Grand Prix Španělska pak černý víkend německých pilotů dokonala. Těsně po startu se Sutil roztočil a Vettel neměl prostor pro úhybný manévr, oba mohli jít do sprch. Rosberg se sice statečně probíjel kupředu a bodované pozice byly i díky velkému počtu odstoupení reálné, sám však pro poruchu motoru řady odpadlíků rozšířil. Heidfeld s Glockem se trápili, prvnímu nevyšla strategie díky bezpečnostnímu vozu a provozu na dráze, druhý si dvakrát poškodil přední spoiler. Výsledkem téměř čtvrtiny jezdeckého pole tak nebyl ani bod, přičemž Heidfeld se musel v jednom z šesti nejrychlejších vozů spokojit až s první nebodovanou pozicí.
Tradičně kvalitní výkony podávající Quick Nick neměl svůj víkend a ani potřebné štěstí, Rosberg už působil v neděli ve zcela jiném světle díky odstranění sobotních problémů s aerodynamikou. Kritické pohledy svých šéfů a krajanů by si však zasloužili podle mého názoru ostatní tři.
Vettel sice za svoje další brzké odstoupení přímo nemohl, ale jeho černá šňůra letošní sezonou je vskutku impozantní. Sutil je na nejlepší cestě ze startovního pole ven. Pokud se s Fisichellou alespoň nesrovná, nedá se předpokládat, že by si ho Vijay Mallya chtěl dál držet, natož aby ho chtěl kupovat Ron Dennis do McLarenu, jak mu radil na konci loňského roku Lewis Hamilton.
Samostatnou kapitolou je pak úřadující šampion GP2 Timo Glock. Mnozí expiloti Toyoty i pozorovatelé se zkušenostmi z formule 1 několikrát naznačili, že mnohá rozhodnutí v japonském týmu jsou nepochopitelná a špatná. Soudím, že jedním z nich je i tříletá smlouva s Glockem, jehož titul v GP2 se nedá vůbec srovnávat se spanilou jízdou Rosberga a o rok později Hamiltona. Nejenže postrádá zkušenosti nutné pro nastavení průměrného vozu a chybuje na závodní dráze, ale nemá ani potřebnou rychlost na to, aby porazil podstatně staršího Trulliho...
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.