Snahou Mezinárodní automobilové federace je ekologičtější sport, konstruktéři v systému opětovného využívání energie (KERS) vidí pro změnu prostor, kde mohou svést s konkurencí boj a získat technický náskok, nebo alespoň ztracené pozice.
Prezident FIA Mosley má sice plné ruce práce se svojí aférou a prostitutkami, ale přesto obdržely týmy formule 1 jeho jménem dopis, ve kterém rozvíjí představy nadřízeného orgánu v příštích letech.
S nasazením systémů KERS se počítá už příští rok, začátek dodatečných výkonů však má být pozvolný. Uvažuje se s možností získání maximální hodnoty 60 kW energie na nápravu při brzdění, která by se uskladnila a později jednorázově využila pro pohon vozu. K dispozici by bylo 400 kJ na jedno kolo.
O rok později by měla být čísla dvojnásobná a v roce 2011 má rekuperovaná energie představovat 1600 kJ na kolo. V tomtéž roce navrhuje FIA začít s opětovným získáváním energie i z chladícího systému, následným krokem by bylo získávání energie ještě i z výfukového potrubí.
„Dodatečně získaná energie může být měněna na energii pohonnou, což je technologie, kterou by se chtěli ubírat i výrobci automobilů,“ uvedl již dříve Mosley a předpokládá proto, že schvalování předpisů ohledně KERS nebude tak problematické, jako v případě jiných, spornějších otázek...
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.