Kimi Raikkonen bude vozit na svém rudém Ferrari startovní číslo 1 minimálně do konce letošní sezony, zisk titulu jeho přístupy nezměnil, je ale šťastný a pravděpodobně i lepší.
Málomluvný Fin prozradil svůj recept na zisk titulu, jezdit intuitivně a věřit na vlastní úsudek. „Mým úkolem je jezdit co nejrychleji. Dělám v autě vše automaticky, nepřemýšlím o tom, pokud bych systematicky rozebíral svoji jízdu, přemýšlel nad brzdnými body a ideální stopou, rozhodně bych dobré kolo nezajel.“
Cílem Kimiho Raikkonena byl titul mistra světa, který se mu loni podařilo konečně vybojovat. Nyní se cítí uvolněný, neboť si splnil jeden životní sen.
Závodit ve formuli 1 ho stále naplňuje, ale přiznává, že bojovat o páté či šesté místo nebude jeho cílem, proto nepředpokládá, že se jednoho dne stane nejstarším jezdcem ve startovním poli. „Když mne to nebude bavit, nechám toho.“
Raikkonenův osobní život je přirozeně ostře sledovaný, především jeho občasné alkoholové dýchánky, ale jezdce skutečnost z míry nevyvádí. „Vždy jsem žil život tak, jak jsem chtěl. A že o tom sem tam někde někdo píše? Stejně to většinou není pravda, tak to neřeším.“
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.