Technický ředitel italské stáje uvedl, že pátý závod letošní sezony bude pro nový monopost debutovým. Formule 1 nečeká a jen spolehlivostí se body rozhodně nezískávají.
„Nový monopost budeme testovat začátkem dubna v Barceloně. Když půjde vše dobře, nasadit bychom ho měli poprvé v Turecku,“ uvedl Giorgio Ascanelli.
Stáj odůvodnila start v prvních závodech letošního roku s přepracovaným loňským modelem nedostatkem času pro adekvátní přípravu STR03 a čeká, že spolehlivost by mohla jezdcům dopomoci k bodovým umístěním.
Ascanelli se však s tvrzením vedení neztotožňuje: „Podle mého je spolehlivost špičkových týmů tak dobrá, že budou závody dokončovat, přirozeně před námi. Naše maximum jsme předvedli už v lednové Barceloně a oni od té doby s novými vozy udělali obrovský posun kupředu. Myslím si, že naše pozice je tak sedmá startovní řada.“
Tým má s novým vozem proti konkurenci zpoždění, ale technický ředitel za krátkou dobu svého působení poznal silné a slabé stránky. „Mám připraven scénář, který nám zajistí, abychom byli v roce 2009 na startu prvního závodu už s novým a otestovaným vozem.“
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.