Víkendové rasistické výroky, hesla a transparenty, namířené proti jezdci McLarenu Lewisovi Hamiltonovi při testech u Barcelony, rozdmýchaly vášně i v médiích Velké Británie a Španělska.
Britští redaktoři se pustili s plnou vervou do obrany svého jezdce tmavé pleti a zaútočili na španělskou kulturu, politickou vyspělost a hodnoty celé společnosti. Přitom informovali své čtenáře, diváky a posluchače o akci tisíců.
Britské The Times tvrdily, že se španělská média záměrně vyhnula komentářům k rasistickým projevům fanoušků na tribunách závodního okruhu, což Britové chápou jako souhlas. V podobném duchu se nesly komentáře i dalších zástupců ostrovních médií. „Když přijde na závody, je vidět, že jsou dekády roků za Británií," napsal Independent. Daily Telegraph uvedl, že takové reakce jsou možné jen tehdy, pokud se úřadům nezdají jako nepřijatelné.
Avšak skutečnost je poněkud jiná. Řada seriózních španělských novin akci španělských fanoušků proto Hamiltonovi odsoudila. La Vanguardia volá po nulové toleranci vůči jejich krajanům. El Mundo zase napsalo, že výtržnosti v Montmelo ukázaly Španělsko ve špatném světle.
Redaktor Diario AS se s odstupem času ohradil proti agresi v britském tisku, především proti obecnosti tvrzení. „Obecná tvrzení jsou vždy nebezpečná, často skutečnost výrazně pokřiví a vždy je to neférové jednání. Živelné jednání jednotlivců může způsobit předsudek proti celé skupině."
Samotný šéf okruhu Ramon Praderas přitom žádal všechna média, tedy i britská, aby nevytrhovala víkendovou akci několika desítek diváků ze souvislostí...
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.