Loňský monopost japonské stáje byl krokem vedle. Od letošního si všichni slibují úplně jiné výkony, nicméně dosavadní testy hovoří jasnou řečí čísel.
Poslední testy ve španělské Barceloně nedopadly pro Hondu RA108 vůbec dobře. Monopost je sice spolehlivý, ale pomalý. Ztráta dvou sekund na kolo proti nejrychlejším je vskutku velká. Obecně přitom platí, že kdo neuspěje v Barceloně, neuspěje ani na žádném jiném okruhu, neboť španělská závodní dráha údajně simuluje charakteristiky výrazné většiny okruhů kalendáře.
Šéfinženýr Steve Clark přiznal, že nový vůz trpí nedostatkem přilnavosti v souvislosti s novou jednotnou elektronickou řídící jednotkou. „Čeká nás mnoho práce v oblasti nastavení, vůz je proti svému předchůdci radikálnější. Dlouhé jízdy byly konstantní, ale časy na jedno kolo musíme výrazně zlepšit.“
Oba závodní jezdci Button s Barrichellem jsou zatím trpěliví a shodli se na tom, že se stále ještě jedná o nové auto. „Z hlediska nastavení začínáme od nuly, na vodě to ale bylo i bez kontroly prokluzu dobré,“ uvedl Brit. „Z hlediska rychlosti potenciál máme, jen ho musíme ještě najít,“ dodal Brazilec.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.