Stáj Renault F1 dnes pořádně překvapila. Do své minulý týden oficiálně představené jezdecké sestavy čtyř pilotů angažovala totiž naprosto nečekaně Japonce Sakona Yamamota, který sice ve formuli 1 odjel 14 závodů, ale neprosadil se.
Dvojicí závodních pilotů je pro letošní rok Fernando Alonso a Nelson Piquet, roli testmanů a náhradního jezdce zaujali Romain Grosjean a Lucas di Grassi.
„V letošním roce plánujeme hodně agresivní vývoj, při kterém nám pomohou jeho zkušenosti z formule 1. Kromě toho jsme velmi aktivní i v propagaci Renaultu díky našemu Roadshow a zde nám Sakon hodně pomůže,“ vysvětlil jednání týmu jeho šéf Flavio Briatore.
„Jsem nadšený, že budu pracovat pro Renault, je to pro mne čest a věřím, že se toho v týmu se zkušenostmi ze zisku titulů mistra světa hodně naučím,“ doplnil tiskové prohlášení 25letý Yamamoto, bývalý pilot Super Aguri a Spykeru.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.