Podpora továrny byla, je a bude ve formuli 1 důležitým faktorem. To je známá věc. V případě Super Aguri je však výklad tohoto desetiletími osvědčeného pravidla poněkud na pováženou.
Podle všech indícií má soukromý tým bývalého pilota F1 Aguri Suzukiho vážné finanční potíže, což dosvědčuje i veřejně známé jednání s konsorciem indických podnikatelů sdružených ve skupině Spice Group. Nejedná se o sponzoring, ale přímo o koupi značně velkého podílu v týmu či dokonce jeho převzetí.
Investoři však nechtějí za svoje peníze jen akcie, chtějí výrazná rozhodovací práva a především, v kokpitu vozu na startovním roštu indického jezdce. Jejich favoritem je 31letý expilot F1 Narain Karthikeyan a místo by mu měl uvolnit Anthony Davidson.
Požadavek závodní sedačky pro "svého" jezdce za finanční injekci do rozpočtu týmu není v F1 ničím novým a nezvyklým. V tomto případě je však situace poněkud jiná. Jedna sedačka prozatím patří Takumo Satovi a druhá Anthonymu Davidsonovi. Super Aguri bylo v podstatě vybudováno kolem japonského jezdce, který se v továrním týmu Hondy neprosadil, za kratší část provazu tak zřejmě tahá Brit.
Začátkem tohoto týdne se však CEO tovární stáje Nick Fry zastal Davidsona a hodnotí jeho schopnosti vyššími známkami, než Karthikeyanovy. Zajímavé v této záležitosti je především skutečnost, že i Honda přispívá do rozpočtu Super Aguri nejen financemi, ale především technologiemi a má zájem na tom, aby vozy pilotoval její chráněnec.
Ačkoliv tisková mluvčí Spice Group Neha Rastogi vysvětluje, že se jednání o vstupu do Super Aguri zastavila na otázkách jak obchod realizovat, druhou větou dodává, že hlavním záměrem skupiny je podporovat indické jezdce a dát Narainovi Karthikeyanovi ve formuli 1 další šanci. „Dá se říci, že dohoda stojí na této podmínce."
Vedení Super Aguri není v záviděníhodné pozici. Potřebuje Sata, peníze Indů, podporu Hondy, ale má jen dva vozy. Situace v případě zákaznických vozů je navíc diametrálně odlišná, než se před rokem očekávalo. Je možné, že automobilka ztratí zájem na spolupráci se Super Aguri, nebo se naopak podaří získat projektu Aguri Suzukiho ještě větší podporu továrny?
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.