Tovární stáj japonské automobilky se připravuje na první závod letošní sezony stejně intenzivně jako jiné týmy. Svůj nový monopost TF108 představila mezi prvními, je však dostatečně dobrý?
Na tuto otázku úřadující šampion seriálu GP2 a nová jezdecká posila stáje Timo Glock odpovědět zatím nechce.
„V tuto chvíli není možné posuzovat konkurenceschopnost jednotlivých stájí. Žádné odhady nedělám, není na ně dost informací,“ odpověděl Glock na dotaz, jak vidí rozložení sil v letošním startovním poli.
Očekává však, že na špici bude znovu duo Ferrari a McLaren, přitom střed pole bude podobně jako před rokem velmi vyrovnaný.
Co se týká vlastního monopostu, podle Němce potřebuje Toyota čas na doladění TF108 do co možná nejlepší formy.
„Proti loňskému rok šli konstruktéři podstatně radikálnější cestou aerodynamické koncepce, nyní potřebujeme porozumět všem souvislostem, doladit jednotlivé detaily a najít nejlepší základní nastavení. Až potom se můžeme posunout s výkonností kupředu.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.