Spolumajitel britské soukromé stáje Patrick Head je potěšen dosavadními výkony nového monopostu FW30 při testech ve Španělsku, ale spekulovat o možném souboji s Ferrari a McLarenem odmítá.
V dosavadních testech byli oba závodní piloti Rosberg a Nakajima z ostatních týmů startovního pole oběma zmíněným a favorizovaným stájím nejblíže. Napovídá tato skutečnost, že se lidem z Grove podaří na dráze porážet BMW Sauber, Renault a další? Head je za současnou situaci velmi rád, ale uvědomuje si, kolik práce je ještě potřeba na přípravě vozu jen pro start v Melbourne učinit.
„FW30 je lepší a rychlejší než loňský monopost, ale mezi námi a Ferrari je stále odstup, takže máme před sebou ještě hodně práce," prohlásil pro autosport.com Brit. „Stejně jako ostatní, i my počítáme se zlepšením před závodem v Melbourne. Pochybuji však, že se nám podaří kvalifikovat se do první řady, ale věřím, že budeme silní."
Head přiznal, že přes kvalitní časy nemůže být nikdy šťastný, spokojený ano, ale ještě nevyhrávají. Směr vývoje a přípravy je však dle jeho mínění dobrý. „Vůz je rychlý, ale stále ne dost."
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.