Stáj vedená Mario Theissenem je mnohými odborníky označována za černého koně letošní sezony. Samotné BMW oznámilo, že konsolidace a přestavba koupeného Sauberu byla úspěšně dokončena. Cílem jsou vítězství v závodech, ale skutečností problémy s vyvážením a ovládáním monopostu.
BMW Sauber byl čtvrtým týmem, který oficiálně představil svoji novinku a ihned ji začal testovat. K formě monopostu v dosavadní přípravě se vyjádřil i závodní pilot Nick Heidfeld.
„Loni jsme byli ve stejnou dobu v lepší pozici. Měli jsme lepší vyvážení i rychlost a byli jsme blíže tomu, co jsme dle testů v aerodynamickém tunelu a na simulátorech očekávali. Nechci říci, že je vůz horší než ten loňský, víme kde jsou problémy a kde se musíme zlepšit. Stále ho vyvíjíme a vylepšujeme, věřím, že do Austrálie bude vše v pořádku.“
Němec nechtěl jít do podrobností, přesto naznačil, že je hlavním problémem jistá nevypočitatelnost a jezdec nedokáže přesně odhadnout, jak se bude vůz v tom kterém okamžiku chovat.
V souvislosti s loňskými výkony, předpoklady odborníků a přihlédnutí k nezměněné struktuře konstrukčního oddělení je poměrně těžké uvěřit, že by měl BMW Sauber skutečně potíže. Je však pravdou, že při prvních dvou dnech testů v konkurenci dalších týmů stačily časy nových F1.08 až na hranici první desítky...
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.