Red Bull Racing se letos s oficiální prezentací příliš nezdržoval. Svůj nový monopost pro sezonu 2008 vyvezl ráno z garáže při testech v Jerezu místo loňského a po chvíli fotografování usedl David Coulthard za volant, aby se vydal vstříc prvním kolům.
Závodní tým společnosti vyrábějící světoznámé energetické nápoje hodlá pokračovat v zaběhnuté spolupráci. Závodními piloty zůstali i pro letošní rok David Coulthard a Mark Webber. V čele stojí Christian Horner a konstrukci vozu měl na starosti znovu Adrian Newey, kterému asistoval další známý konstruktér Geoff Willis. Motor a převodovku kupuje stáj od francouzské stáje Renault.
Předchůdce letošního modelu se loni prezentoval za ideálních podmínek jako rychlý, nicméně málo spolehlivý monopost. Hlavní příčinu bylo možné hledat v nedostatku času na ideální zakomponování osmiválcového agregátu.
Letos byla situace jiná a vedení vsadilo na kontinuitu. RB4 se proti RB3 příliš neodlišuje, hlavní změny doznal přední spoiler ala McLaren MP4-22, nos monopostu zůstal téměř identický, přepracovány však byly bočnice a zadní část monopostu včetně krytu motoru.
Adrian Newey očekává v případě RB4 dle poznatků z aerodynamického tunelu zlepšení, ale kolik času získal, nechce prozradit. „Hodnoty získané v tunelu bývají někdy klamné.“ Hlavní pozornost konstruktérů byla zaměřena na loňské vytrvalé potíže s hydraulikou v diferenciálu a obecně se spolehlivostí. V případě RB4 bylo na přípravu více času, proto by mělo být vše v pořádku. O konkurenceschopnosti vozů bude v sezoně 2008 rozhodovat podle ceněného Brita závěrečná část jednotlivé části závodu před výměnou pneumatik. „Změny od zákazu elektroniky se myslím neprojeví nějak výrazně v čase na jedno kolo nebo v kvalifikaci, ale pneumatiky budou dostávat více zabrat a jejich stav před výměnou bude mít velký vliv.“
Veteránem startovního pole zůstává i letos David Coulthard, který dnes v Jerezu prozradil cíl týmu i sebe sama. V loňském roce získala stáj přes potíže se spolehlivostí skalp továrních týmů Honda a Toyota. „Letos se chceme posunout ještě výš, ale něco takového nepřijde samo od sebe. Máme větší rozpočet a rozrostli jsme se o dvě stě lidí, to je skvělé, ale musí tomu odpovídat i výsledky.“ Zkušený Skot měl na konstruktéry vedené Neweyem a Willisem základní požadavek. Udržet loňskou úroveň rychlosti na rovince, ale zlepšit přítlak vozu v zatáčkách.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.