Red Bull Racing se letos s oficiální prezentací příliš nezdržoval. Svůj nový monopost pro sezonu 2008 vyvezl ráno z garáže při testech v Jerezu místo loňského a po chvíli fotografování usedl David Coulthard za volant, aby se vydal vstříc prvním kolům.
Závodní tým společnosti vyrábějící světoznámé energetické nápoje hodlá pokračovat v zaběhnuté spolupráci. Závodními piloty zůstali i pro letošní rok David Coulthard a Mark Webber. V čele stojí Christian Horner a konstrukci vozu měl na starosti znovu Adrian Newey, kterému asistoval další známý konstruktér Geoff Willis. Motor a převodovku kupuje stáj od francouzské stáje Renault.
Předchůdce letošního modelu se loni prezentoval za ideálních podmínek jako rychlý, nicméně málo spolehlivý monopost. Hlavní příčinu bylo možné hledat v nedostatku času na ideální zakomponování osmiválcového agregátu.
Letos byla situace jiná a vedení vsadilo na kontinuitu. RB4 se proti RB3 příliš neodlišuje, hlavní změny doznal přední spoiler ala McLaren MP4-22, nos monopostu zůstal téměř identický, přepracovány však byly bočnice a zadní část monopostu včetně krytu motoru.
Adrian Newey očekává v případě RB4 dle poznatků z aerodynamického tunelu zlepšení, ale kolik času získal, nechce prozradit. „Hodnoty získané v tunelu bývají někdy klamné.“ Hlavní pozornost konstruktérů byla zaměřena na loňské vytrvalé potíže s hydraulikou v diferenciálu a obecně se spolehlivostí. V případě RB4 bylo na přípravu více času, proto by mělo být vše v pořádku. O konkurenceschopnosti vozů bude v sezoně 2008 rozhodovat podle ceněného Brita závěrečná část jednotlivé části závodu před výměnou pneumatik. „Změny od zákazu elektroniky se myslím neprojeví nějak výrazně v čase na jedno kolo nebo v kvalifikaci, ale pneumatiky budou dostávat více zabrat a jejich stav před výměnou bude mít velký vliv.“
Veteránem startovního pole zůstává i letos David Coulthard, který dnes v Jerezu prozradil cíl týmu i sebe sama. V loňském roce získala stáj přes potíže se spolehlivostí skalp továrních týmů Honda a Toyota. „Letos se chceme posunout ještě výš, ale něco takového nepřijde samo od sebe. Máme větší rozpočet a rozrostli jsme se o dvě stě lidí, to je skvělé, ale musí tomu odpovídat i výsledky.“ Zkušený Skot měl na konstruktéry vedené Neweyem a Willisem základní požadavek. Udržet loňskou úroveň rychlosti na rovince, ale zlepšit přítlak vozu v zatáčkách.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.