Zakladatel stejnojmenné stáje z Hinwilu, kterou následně koupila automobilka BMW, je s novým monopostem BMW Sauber F1.08 velmi spokojen a plně souhlasí s vedením týmu ve věci letošních cílů.
Švýcar ocenil loňský úspěch BMW Sauber, kde působí po prodeji akcií jako konzultant, především se mu líbí v pořadí hned druhé boxy za Ferrari a startovní čísla 3 a 4.
„Nový monopost se mi moc líbí a nejde jen tvary, ale i barvy. Každý detail je perfektně dopracovaný.“
Šéf týmu Theissen stanovil cíle pro letošní rok. Jezdci by měli poprvé v historii BMW a samotného projektu formule 1 slavit vítězství v závodě a snížit zase o něco více loňskou ztrátu na Ferrari a McLaren. Sauber plně souhlasí: „Myslím si, že je důležité mít vysoké cíly, každý pak ví, co je v sázce a podle toho i jedná.“
Co se týče konkurence, měly by jí být týmy Ferrari a McLaren, ale nespí ani ostatní stáje. „Musíme počítat s Renaultem a možná se vrátí dopředu i Honda. Podle mého by byl Renault nebezpečnější i loni, pokud by v něm ale seděl Alonso. Proti Fisichellovi je totiž tak o čtyři desetiny na kole rychlejší.“
Peter Sauber se podobně jako fanoušci velmi těší na novou formuli 1 bez elektronických pomůcek, očekává více chyb, především při brzdění a nájezdu do zatáček.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.