Německo švýcarský tým je v pořadí čtvrtou stájí formule 1, která představila letošní monopost. F1.08 si odbude premiéru na závodní dráze už zítra ve španělské Valencii.
Oficiálního představení v Mnichově se zúčastnili oba závodní jezdci Heidfeld a Kubica, vedení stáje reprezentovali šéf týmu Theissen a technický ředitel Rampf. Nový vůz zůstává u známého modrobílého lakování, co se týče hlavních viditelných změn, po vzoru Ferrari sáhl i BMW Sauber po krytech disků. Naopak co se týče předního spoileru, ten zatím zůstává i nadále bez vlivu loňského McLarenu, přítlačné plochy po boku komínu nad motorem rovněž zůstaly, ale je téměř jisté, že aerodynamika dozná ještě před prvním závodem roku 2008 celé řady výrazných změn.
Nick Heidfeld neskrýval radost a optimismus: „Tohle je nejhezčí auto, jaké jsem kdy viděl! Náš tým odvedl perfektní práci. Mým cílem jsou pro letošní rok vítězství a jsem přesvědčen o tom, že jich můžeme dosáhnout. Už se moc těším na první testy i závody. Čeká nás jízda bez elektronických pomůcek, na což se však jako závodník také moc těším."
Jeho týmový kolega Robert Kubica vyjádřil velkou důvěru v tým vedený Mario Theissenem a prozradil, na které závodní okruhy letošního kalendáře se těší obzvlášť. „Mám plnou důvěru v tým BMW Sauber. Každý rok předvedl pokrok a zlepšení, proto nyní všichni věříme, že vítězství jsou reálným cílem. Osobně se velmi těším i na nové okruhy, které nás čekají ve Valencii a Singapuru. Městské tratě mám totiž moc rád.“
Šéf stáje Mario Theissen prozradil, že BMW Sauber má kompletní stav co se týče zaměstnanců, pouze testovací pilot zatím stále schází, loňský rozpočet bude k dispozici ve stejné výši i letos a všichni zaměstnanci jsou sebevědomí, odhodlaní a především zkušenější. „Autu F1.08 všichni věříme. Na jeho konstrukci jsme odvedli mnoho práce a využili zkušeností, které jsme získali v minulých letech. Celkově máme 730 zaměstnanců a dva skvělé piloty, kteří výborně spolupracují s lidmi z týmu. Co se týče testovacího jezdce, zatím jsme se ještě definitivně nerozhodli. Tento týden nás bude reprezentovat Marko Asmer. Loni jsme byli třetím nejlepším týmem, míříme ještě výš a sázíme na naši efektivnost. Co se týče rozpočtu, neutratíme letos více, než loni. V oblasti motoru jsme naše síly převedli díky zmrazení vývoje na přípravu nového agregátu.“
Technický ředitel Willy Rampf připustil nervozitu, ale stejně jako ostatní očekává další zlepšení. Příprava nového vozu nebyla revolucí, ale ani evolucí. Rampf ji nazval jako revoluční evoluci. Cílem byl aerodynamicky efektivní vůz, který neztrácí přítlak při nižší rychlosti a při zatáčení, konstruktéři se snažili o maximální zlepšení přilnavosti, tedy využití celého potenciálu pneumatik. Hodně času bylo věnováno přední části vozu, křídlu a nosu, ovlivňujícím směřování vzduchu na další aerodynamické prvky vozu. Nos je o něco užší, než jeho předchůdce na modelu F1.07. Změn doznaly bočnice, chlazení, záď s řadou menších křidélek a zadní difusor. Právě od zadní části si slibuje Rampf velké zlepšení celého balíku. „Nový vůz přináší vždy otázky a nervozitu, ale i vzrušení. Jsem nervózní, ale strašně se těším na zítřejší první test. Věřím, že F1.08 naplní naše předpoklady a očekávání a ukáže se jako konkurenceschopný a spolehlivý. Naše výkonnost však záleží i na formě konkurence, kterou však zatím ještě neznáme. Závody budou vyrovnané a napínavé, ale díky skutečnosti, že máme k dispozici více zdrojů, můžeme odvést ještě lepší práci, než loni."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.