Německo švýcarský tým je v pořadí čtvrtou stájí formule 1, která představila letošní monopost. F1.08 si odbude premiéru na závodní dráze už zítra ve španělské Valencii.
Oficiálního představení v Mnichově se zúčastnili oba závodní jezdci Heidfeld a Kubica, vedení stáje reprezentovali šéf týmu Theissen a technický ředitel Rampf. Nový vůz zůstává u známého modrobílého lakování, co se týče hlavních viditelných změn, po vzoru Ferrari sáhl i BMW Sauber po krytech disků. Naopak co se týče předního spoileru, ten zatím zůstává i nadále bez vlivu loňského McLarenu, přítlačné plochy po boku komínu nad motorem rovněž zůstaly, ale je téměř jisté, že aerodynamika dozná ještě před prvním závodem roku 2008 celé řady výrazných změn.
Nick Heidfeld neskrýval radost a optimismus: „Tohle je nejhezčí auto, jaké jsem kdy viděl! Náš tým odvedl perfektní práci. Mým cílem jsou pro letošní rok vítězství a jsem přesvědčen o tom, že jich můžeme dosáhnout. Už se moc těším na první testy i závody. Čeká nás jízda bez elektronických pomůcek, na což se však jako závodník také moc těším."
Jeho týmový kolega Robert Kubica vyjádřil velkou důvěru v tým vedený Mario Theissenem a prozradil, na které závodní okruhy letošního kalendáře se těší obzvlášť. „Mám plnou důvěru v tým BMW Sauber. Každý rok předvedl pokrok a zlepšení, proto nyní všichni věříme, že vítězství jsou reálným cílem. Osobně se velmi těším i na nové okruhy, které nás čekají ve Valencii a Singapuru. Městské tratě mám totiž moc rád.“
Šéf stáje Mario Theissen prozradil, že BMW Sauber má kompletní stav co se týče zaměstnanců, pouze testovací pilot zatím stále schází, loňský rozpočet bude k dispozici ve stejné výši i letos a všichni zaměstnanci jsou sebevědomí, odhodlaní a především zkušenější. „Autu F1.08 všichni věříme. Na jeho konstrukci jsme odvedli mnoho práce a využili zkušeností, které jsme získali v minulých letech. Celkově máme 730 zaměstnanců a dva skvělé piloty, kteří výborně spolupracují s lidmi z týmu. Co se týče testovacího jezdce, zatím jsme se ještě definitivně nerozhodli. Tento týden nás bude reprezentovat Marko Asmer. Loni jsme byli třetím nejlepším týmem, míříme ještě výš a sázíme na naši efektivnost. Co se týče rozpočtu, neutratíme letos více, než loni. V oblasti motoru jsme naše síly převedli díky zmrazení vývoje na přípravu nového agregátu.“
Technický ředitel Willy Rampf připustil nervozitu, ale stejně jako ostatní očekává další zlepšení. Příprava nového vozu nebyla revolucí, ale ani evolucí. Rampf ji nazval jako revoluční evoluci. Cílem byl aerodynamicky efektivní vůz, který neztrácí přítlak při nižší rychlosti a při zatáčení, konstruktéři se snažili o maximální zlepšení přilnavosti, tedy využití celého potenciálu pneumatik. Hodně času bylo věnováno přední části vozu, křídlu a nosu, ovlivňujícím směřování vzduchu na další aerodynamické prvky vozu. Nos je o něco užší, než jeho předchůdce na modelu F1.07. Změn doznaly bočnice, chlazení, záď s řadou menších křidélek a zadní difusor. Právě od zadní části si slibuje Rampf velké zlepšení celého balíku. „Nový vůz přináší vždy otázky a nervozitu, ale i vzrušení. Jsem nervózní, ale strašně se těším na zítřejší první test. Věřím, že F1.08 naplní naše předpoklady a očekávání a ukáže se jako konkurenceschopný a spolehlivý. Naše výkonnost však záleží i na formě konkurence, kterou však zatím ještě neznáme. Závody budou vyrovnané a napínavé, ale díky skutečnosti, že máme k dispozici více zdrojů, můžeme odvést ještě lepší práci, než loni."
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.