AKTUALIZOVÁNO; Tovární tým autmobilky Toyota dnes ve svém sídle v Kolíně nad Rýnem představil horkou novinku TF108, se kterou bude dvojice Trulli - Glock bojovat o mistrovské body a naplnění snu majitelů o úspěchu ve formuli 1.
Dvojici závodních pilotů při slavnostním ceremoniálu doprovázel nový testovací pilot stáje Japonec Kamui Kobayshi, šéf týmu Tadashi Yamashina a prezident John Howett, který se ujal slova a nastínil letošní cíle. V první řadě musí tým předvést lepší výkon proti sezoně 2007, neboť má opět k dispozici veškeré vybavení a zdroje srovnatelné se špičkovými týmy. Co se týče jezdecké sestavy, Glocka si cení pro jeho úspěchy v GP2 a Trulli je v F1 stálicí.
Šéf týmu Yamashina byl konkrétnější a nastavil cíl vskutku vysoký. Přesto se vedení japonského týmu poučilo z let minulých. „Naším cílem v F1 je vyhrávat a čím dříve toho dosáhneme, tím lépe. Cílem pro letošní sezonu jsou pravidelné bodované pozice a čas od času nějaké to pódiové umístění. S loňským rokem nejsme spokojeni, potřebujeme dát našim jezdcům vůz, se kterým tyto cíle bude možné splnit.“ Japonec dále uvedl, že hlavními zdroji pro jeho optimismus je kontinuita ve všech základních oblastech, což je základ pro dobrou komunikaci a týmovou práci.
Jarno Trulli je z dua Toyoty tím zkušenějším a rád by navázal na sezonu 2005, která byla zatím pro tým z Kolína nad Rýnem nejlepší. Rád by znovu bojoval o umístění na stupních vítězů a věří tomu, že soupeření s Timo Glockem napomůže celému týmu. „Timo je skvělý chlap, je zatraceně rychlý a rozhodně mi to neulehčí, z toho ale bude těžit především tým.“ Zároveň však varoval, že ze dne na den se úspěchy nedostaví nikde, natož v F1. Jediným řešením je dobře vykonaná práce, usilovná snaha, správná rozhodnutí a taky trocha pověstného štěstí.
Timo Glock přiznal přes obrovskou radost i nervozitu, slíbil však, že do startu v Austrálii po ní nebude ani památky. „Spolu s Jarnem chci pomoci týmu a co nejdříve získávat kvalitní výsledky. Jarno je rychlý, především v kvalifikaci, ale jsem zvyklý na tvrdé soupeře a tady bude vedle mne 21 špičkových soupeřů.“
Kamui Kobayshi je ve formuli 1 poměrně neznámou osobou, jeho cílem je angažmá v závodním voze, zatím se však bude snažit ze všech sil napomáhat týmu v přípravě špičkového monopostu.
Klíčem ke všem přáním, slibům a cílům bude monopost TF108, který podle šéfa oddělení šasi Vasselona vypadá na základě výsledků z aerodynamického tunelu velmi dobře. Francouz vysvětlil, že se při konstrukci rozhodli pro jinou cestu, než kterou kráčely předchozí modely. „Co se týče aerodynamiky, konstrukce vozu je stavěna tak, aby nedocházelo ke ztrátě přítlaku a stability vozu v závislosti na rychlosti nebo tvaru závodní dráhy. Letošní auto by mělo být navíc velmi dobře ovladatelné.“ Kromě změny koncepce aerodynamiky byl zvětšen rozvor náprav, pozornost byla věnována také úspoře hmotnosti a jejímu rozložení. „Na titul si naděje neděláme, ale čekáme výrazné zlepšení a já osobně si myslím, že tenhle vůz má na to, abychom bojovali o stupně vítězů.“
Šéf oddělení motorů Luca Marmorini připomněl zmrazení vývoje samotných hnacích agregátů, ale podle jeho slov se vývoj, příprava a práce v oblasti motorů v žádném případě nezastavily díky zákazu elektronických podpůrných systémů a jednotné elektronické řídící jednotce. „Báli jsme se o naši spolehlivost, proto jsme se simulacemi a testy začali co nejdříve. První ECU jsme obdrželi v březnu, v červnu jsme ji měli na simulátoru v továrně a v listopadu poprvé i ve voze. Vývoj pokračuje, ale s dosaženými výsledky jsem spokojen.“ Avšak i samotných motorů se vývoj dotkl. Marmorini vysvětlil, že díky přísným předpisům byl prostor pro změny skutečně malý. „Soustředili jsme se proto na maximální využití potenciálu, který nabízí stávající jednotka.“
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.