Alex Wurz oznámil po nepříliš úspěšném loňském vystoupení v kokpitu závodního Williamsu konec kariéry ve formuli 1. Své rozhodnutí však přehodnotil a dnes oznámil spolu s továrním týmem Hondy začátek spolupráce na postu testovacího a náhradního pilota.
Rakušan připustil během zimní přestávky, že zvažuje různé nabízející se možnosti a potvrdil, že s jízdou v závodním voze ještě končit nehodlá. Jeho jméno bylo spojováno s vytrvalostními závody nebo německým DTM.
Respektovaný pilot se ale vrací do formule 1 a bude pokračovat v práci, ve které si získal renomé jak u McLarenu, tak u Williamsu. Klíčovou roli při novém angažmá zřejmě sehrál nový šéf Hondy Ross Brawn.
„Těší mne, že jsem součástí týmu od samého začátku nové éry a doufám, že to bude úspěšné období. Budu se snažit pomoci ve zlepšení konkurenceschopnosti ze všech svých sil a všemi svými zkušenostmi,“ uvedl Wurz a dodal, že se velmi těší na úzkou spolupráci s oběma závodními piloty Buttonem a Barrichellem.
„Alex patří mezi nejzkušenější jezdce, kteří jsou schopni pomoci s vývojem vozu, má bohaté zkušenosti a pro Hondu je velkou posilou,“ dodal Brawn.
Wurz v této pozici nahradil svého krajana Kliena, jenž se snažil získat angažmá v závodním monopostu Force India. První testy v novém působišti čekají na nového testmana ve Valencii.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.