AKTUALIZOVÁNO; Jen den po svém největším rivalovi ukázal světlu světa svůj nový monopost také tým McLaren Mercedes. Za účasti jezdců a předních osobností stáje proběhlo slavnostní představení ve stuttgartském muzeu automobilky Mercedes-Benz.
Ve formuli 1 je každá minuta drahá, což dokazuje případ nového monopostu, který byl dokončen teprve včera odpoledne a až v šest hodin večer opustil brány sídla týmu ve Velké Británii. Dnes v deset hodin ráno byl po 1000 kilometrech vyložen z přepravního kamionu a připraven k oficiálnímu představení. Z Německa zamíří transportér s drahým nákladem do Španělska, kde se MP4/23 představí ve středu na závodní dráze v rukou Kovalainena a de la Rosy. Ve čtvrtek už nahradí Španěla vicemistr světa 2007 Lewis Hamilton.
První setkání kvůli konstrukci MP4-23 se konalo koncem listopadu 2006, první skicy byly připraveny v březnu 2007. Práce v aerodynamickém tunelu započaly v květnu 2007 a na aerodynamice vozu bylo odpracováno na 3000 hodin. Kompletace šasi započala v listopadu 2007, stavba vozu s číslem 01 byla zahájena začátkem prosince 2007 a skončena začátkem ledna letošního roku. Do projektové přípravy bylo zapojeno na 150 inženýrů z mnoha různých oblastí. Na přípravě vozu bylo odpracováno 14 000 hodin. MP4-23 je nástupcem loňského MP4-22 a není na něm vidět zásadních změn, nicméně před odletem do Austrálie projde celá karosérie a všechny aerodynamické díly úpravou.
Motor: Mercedes-Benz FO108V Objem: 2400 ccm Počet válců: 8 Maximální otáčky: 19 000 ot./s Úhel rozevření válců: 90° Počet ventilů: 32 Váha motoru 95 kg
Převodovka sedmirychlostní poloautomatická
Šasi je tvořeno kompozity z hliníku a uhlíkových vláken s ochrannými prvky proti čelnímu a bočnímu nárazu.
Lewis Hamilton Monopost MP4/23 je myslím tím nejchladnějším dárkem, který jsem kdy k narozeninám dostal, ale mám z něj opravdu velkou radost. Vidět vůz poprvé na tak nádherném místě, jakým je muzeum Mercedesu, dělá tenhle den ještě významnějším. Poslední tři týdny jsem se věnoval tréninku a odpočinku s rodinou, ale vím, kolik práce bylo mezi tím na autě odvedeno, je to úžasné. Můj závodní inženýr mi řekl, že do dnešního dne to dělá asi 14 000 hodin. Poprvé ho budu testovat ve čtvrtek. Čeká nás hodně práce, ale já i můj nový týmový kolega Heikki Kovalainen, kterého tímto v týmu oficiálně vítám, se už spolu se všemi lidmi z týmu nemůžeme dočkat, až společně odstartujeme přípravu vozu na dráze.
Heikki Kovalainen Dnes mám první oficiální událost jako pilot McLaren Mercedes a nemohl jsem se dočkat. Od chvíle co jsem se připojil k týmu 14. prosince minulého roku, strávil jsem trochu času v sídle McLarenu, abych se seznámil s mými inženýry. V loňském roce jsem se toho hodně naučil a doufám, že toho v roce 2008 využiji. Moc se těším na vývoj vozu v rámci šesti plánovaných testů před Melbourne.
Ron Dennis Hlavním cílem týmu je bojovat o oba tituly. Těšíme se na další úspěšnou sezonu a chceme stavět na základech z loňského roku. Každý člen týmu pracoval na maximum, aby jsme dostali MP4-23 co nejdříve na dráhu a měli k dispozici co nejvíce času na testy vozu před odletem do Austrálie.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.