Sir Williams založil stejnojmennou závodní stáj a jako její šéf poznal za dlouhá desetiletí ve světě F1 chuť prohry i úspěchu. Přes těžkou životní zkoušku s invalidním vozíkem se nikdy nevzdal a zkušeností využívá při obratném manévrování soukromé stáje prostředím ovládaným týmy velkých automobilek.
Williams patřil logicky díky předchozím úspěchům k prvním týmům, se kterými začaly spolupracovat automobilky prostřednictvím dodávek svých továrních motorů. Spojení Williams – BMW přineslo řadu vítězství, ale na tituly recept nenašlo. Williams vzdoroval pohlcení sídla v Grove mnichovským gigantem, až Němcům došla trpělivost.
Rok 2006 se soukromým Cosworthem za zády jezdců nedopadl dobře a i po finanční stránce byl velmi nákladný. Mnozí už stáj začali vidět na sestupové cestě, ale lišák Frank našel řešení ve spolupráci s Toyotou.
Pro sezonu 2007 dohodl pro svoji stáj tovární motory japonského výrobce výměnou za úzkou spolupráci, především na převodovce, s jejíž konstrukcí mají Briti o tři roky více zkušeností. Williams může díky této spolupráci využívat testovací zařízení v sídle Toyoty v Kolíně nad Rýnem a na koordinaci spolupráce pracuje v Německu 14 lidí.
„Byli jsme skutečně překvapeni, jaký jednoduchý systém použili u své převodovky,“ uvedl šéf koordinační skupiny Konishita. „Kromě toho využíváme i zkušeností Williamsu v politických otázkách formule 1, ve kterých nám často radí sám Frank Williams. Jeho 30 let v F1 je obrovským zdrojem zkušeností, za které jsme mu velice vděční.“
Konishita potvrdil, že britský tým dostává k dispozici naprosto identické motory jako tovární stáj, rozdíl je pouze v jejich počtu. V loňské sezoně Williams tovární tým Toyoty jasně zastínil a objevily se dokonce předpovědi, že pokud se japonská stáj neprosadí, bude stažena a Toyota se bude zabývat pouze přípravou motorů pro Williams...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.