Sir Williams založil stejnojmennou závodní stáj a jako její šéf poznal za dlouhá desetiletí ve světě F1 chuť prohry i úspěchu. Přes těžkou životní zkoušku s invalidním vozíkem se nikdy nevzdal a zkušeností využívá při obratném manévrování soukromé stáje prostředím ovládaným týmy velkých automobilek.
Williams patřil logicky díky předchozím úspěchům k prvním týmům, se kterými začaly spolupracovat automobilky prostřednictvím dodávek svých továrních motorů. Spojení Williams – BMW přineslo řadu vítězství, ale na tituly recept nenašlo. Williams vzdoroval pohlcení sídla v Grove mnichovským gigantem, až Němcům došla trpělivost.
Rok 2006 se soukromým Cosworthem za zády jezdců nedopadl dobře a i po finanční stránce byl velmi nákladný. Mnozí už stáj začali vidět na sestupové cestě, ale lišák Frank našel řešení ve spolupráci s Toyotou.
Pro sezonu 2007 dohodl pro svoji stáj tovární motory japonského výrobce výměnou za úzkou spolupráci, především na převodovce, s jejíž konstrukcí mají Briti o tři roky více zkušeností. Williams může díky této spolupráci využívat testovací zařízení v sídle Toyoty v Kolíně nad Rýnem a na koordinaci spolupráce pracuje v Německu 14 lidí.
„Byli jsme skutečně překvapeni, jaký jednoduchý systém použili u své převodovky,“ uvedl šéf koordinační skupiny Konishita. „Kromě toho využíváme i zkušeností Williamsu v politických otázkách formule 1, ve kterých nám často radí sám Frank Williams. Jeho 30 let v F1 je obrovským zdrojem zkušeností, za které jsme mu velice vděční.“
Konishita potvrdil, že britský tým dostává k dispozici naprosto identické motory jako tovární stáj, rozdíl je pouze v jejich počtu. V loňské sezoně Williams tovární tým Toyoty jasně zastínil a objevily se dokonce předpovědi, že pokud se japonská stáj neprosadí, bude stažena a Toyota se bude zabývat pouze přípravou motorů pro Williams...
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.