Stávající technické předpisy pro konstrukci motoru F1 jsou nadmíru přísné a aktuální zmrazení vývoje s sebou přineslo ještě intenzivnější snahu po nalezení i jednoho jediného rezervního koně, kterého by bylo možné do obrovského stáda za jezdcovými zády zapřáhnout.
Palivo pro formuli 1 je také striktně omezeno předpisy v souvislosti s ochranou životního prostředí. Od nové sezony bude obsahovat příměs 5% biopaliv. Používá se standardně bezolovnatý benzín s 95 oktany, ale od toho, který si natankujeme u benzínových stanic, je na míle vzdálený. Kromě důraznější redukce uhlovodíků má především nižší hustotu a na dvě stovky speciálních příměsí. Cílem je, aby byl lehčí a hořlavější, ale přitom také ohleduplný k motoru. Rozdíl mezi běžným benzínem a tím, který připravuje Elf pro stáj Renault, činí údajně 35 koní!
Rychlému zážehu, ideálnímu spalování a rychlému odvádění spalin se věnuje velká pozornost, díky zmrazení vývoje však konstrukci hnacího agregátu není možné výrazněji měnit, proto motorárny upřely pozornost na další oblasti, jako třeba maziva.
Konstruktéři se snaží o maximální optimalizaci využití vzniklé energie omezením ztrát od tření. V této oblasti hraje hlavní roli správná míra viskozity. Nesmí docházet k velkému tření, na stranu druhou ale ani k přílišnému opotřebení dílů. Pro názornost, písty absolvují zrychlení z 0 na rychlost 37 m/s 600krát za jedinou vteřinu. Pozor se musí dávat také na teplotu olejů a tlak, neboť při hodnotě 100 t/m2 maziva tuhnou, ztrácí své schopnosti a vzniká riziko poškození motoru.
Na zvýšení výkonu motoru se podílí nejen výrobci olejů a paliv, ale i konstruktéři a aerodynamici. Obtékání vozu proudícím vzduchem spolu s odvodem horkého vzduchu a ideálním přívodem vzduchu do spalovacího prostoru motorů je spolu s udržováním optimální teploty maziv alfou a omegou dobře fungujícího monopostu...
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.