Stávající technické předpisy pro konstrukci motoru F1 jsou nadmíru přísné a aktuální zmrazení vývoje s sebou přineslo ještě intenzivnější snahu po nalezení i jednoho jediného rezervního koně, kterého by bylo možné do obrovského stáda za jezdcovými zády zapřáhnout.
Palivo pro formuli 1 je také striktně omezeno předpisy v souvislosti s ochranou životního prostředí. Od nové sezony bude obsahovat příměs 5% biopaliv. Používá se standardně bezolovnatý benzín s 95 oktany, ale od toho, který si natankujeme u benzínových stanic, je na míle vzdálený. Kromě důraznější redukce uhlovodíků má především nižší hustotu a na dvě stovky speciálních příměsí. Cílem je, aby byl lehčí a hořlavější, ale přitom také ohleduplný k motoru. Rozdíl mezi běžným benzínem a tím, který připravuje Elf pro stáj Renault, činí údajně 35 koní!
Rychlému zážehu, ideálnímu spalování a rychlému odvádění spalin se věnuje velká pozornost, díky zmrazení vývoje však konstrukci hnacího agregátu není možné výrazněji měnit, proto motorárny upřely pozornost na další oblasti, jako třeba maziva.
Konstruktéři se snaží o maximální optimalizaci využití vzniklé energie omezením ztrát od tření. V této oblasti hraje hlavní roli správná míra viskozity. Nesmí docházet k velkému tření, na stranu druhou ale ani k přílišnému opotřebení dílů. Pro názornost, písty absolvují zrychlení z 0 na rychlost 37 m/s 600krát za jedinou vteřinu. Pozor se musí dávat také na teplotu olejů a tlak, neboť při hodnotě 100 t/m2 maziva tuhnou, ztrácí své schopnosti a vzniká riziko poškození motoru.
Na zvýšení výkonu motoru se podílí nejen výrobci olejů a paliv, ale i konstruktéři a aerodynamici. Obtékání vozu proudícím vzduchem spolu s odvodem horkého vzduchu a ideálním přívodem vzduchu do spalovacího prostoru motorů je spolu s udržováním optimální teploty maziv alfou a omegou dobře fungujícího monopostu...
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.