Člověk by si myslel, že s nástupem monopolního dodavatele pneumatik pro vozy formule 1 má nadřízený orgán volající po větším množství dramatických předjížděcích manévrů vše pro návrat k hladkým plášťům připraveno. Skutečnost je ale jiná.
Prezident FIA Max Mosley vzkázal všem fanouškům, ale především týmům F1, že plánovaný návrat na sliky již v roce 2009 je odvislý od přijetí a respektování návrhu dramatické redukce aerodynamické účinnosti vozů.
„Teorie je jasná, méně přítlaku a více mechanické přilnavosti by mělo zlepšit závody a zjednodušit předjíždění," uvedl Mosley pro Autosport. „Jestli ale nebude slibované snižování přítlaku naplněno, což by znamenalo spolu se sliky nárůst rychlosti vozů v zatáčkách, zůstaneme u rýhovaných pneumatik i nadále."
Brit v čele Mezinárodní automobilové federace vysvětlil, že cílem nadřízeného orgánu je sice atraktivnější průběh závodu, ale prioritou zůstává jednoznačně bezpečnost. Setrvat u drážkovaných pneumatik FIA sice nechce, ale aerodynamiky týmů dříve slibovaná padesátiprocentní redukce přítlaku dosud provedena nebyla. Jedinou možnost jak snížit rychlost vozů v zatáčce tak skýtají drážkované pneumatiky a tvrdost použité směsi.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.