Člověk by si myslel, že s nástupem monopolního dodavatele pneumatik pro vozy formule 1 má nadřízený orgán volající po větším množství dramatických předjížděcích manévrů vše pro návrat k hladkým plášťům připraveno. Skutečnost je ale jiná.
Prezident FIA Max Mosley vzkázal všem fanouškům, ale především týmům F1, že plánovaný návrat na sliky již v roce 2009 je odvislý od přijetí a respektování návrhu dramatické redukce aerodynamické účinnosti vozů.
„Teorie je jasná, méně přítlaku a více mechanické přilnavosti by mělo zlepšit závody a zjednodušit předjíždění," uvedl Mosley pro Autosport. „Jestli ale nebude slibované snižování přítlaku naplněno, což by znamenalo spolu se sliky nárůst rychlosti vozů v zatáčkách, zůstaneme u rýhovaných pneumatik i nadále."
Brit v čele Mezinárodní automobilové federace vysvětlil, že cílem nadřízeného orgánu je sice atraktivnější průběh závodu, ale prioritou zůstává jednoznačně bezpečnost. Setrvat u drážkovaných pneumatik FIA sice nechce, ale aerodynamiky týmů dříve slibovaná padesátiprocentní redukce přítlaku dosud provedena nebyla. Jedinou možnost jak snížit rychlost vozů v zatáčce tak skýtají drážkované pneumatiky a tvrdost použité směsi.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.