Dvojnásobný šampion Fernando Alonso vyluštil jednu z tajenek pro příští sezonu. V podstatě se dá říci, že dnešním dnem se zaplnily tři sedačky v závodních monopostech. Kromě Alonsa a Piqueta u Renaultu je více než pravděpodobné oznámení angažmá Kovalainena u McLarenu.
Alonso je podle svých slov v oficiálně připraveném rozhovoru velmi šťastný z návratu do týmu, se kterým vyhrál své dva tituly. „Největší síla Renaultu spočívá v tom, jak se dokáže poprat s problémy,“ uvedl Španěl k letošní sezoně, ve které se francouzský tým doslova trápil.
Na otázku, co lze očekávat od příštího roku a zda bude znovu bojovat o titul odpověděl optimisticky, avšak s rezervou: „Všichni se ptáme, jak to bude příští rok, ale nikdo neznáme odpověď. Určitě bude silné Ferrari, ostatně jako vždy. Dá se předpokládat, že se zlepší i stáje, kterým se přechod na pneumatiky Bridgestone úplně nevydařil. Snad se i Renault zařadí mezi nejlepší a v jarních testech budeme blízko špičky, abychom se jí v průběhu roku vyrovnali. Nejprve ale musíme dostat R28 na dráhu. Loni na mne v zimě čekala stejná výzva a věřím, že budu úspěšný i letos. Přál bych si skvělou sezonu a doufám, že soupeři nebudou moc rychlí.“
Přestože se očekával podpis jezdce s Renaultem, objevily se postupně mnohé další týmy, které měly být s Fernandem v kontaktu. Jeho verze je však poněkud jiná, údajně byl tři týdny na dovolené a naprosto odříznutý od světa a formule 1. Po návratu se nestačil divit, s kolika stájemi jednal, kolik jich navštívil a co vše po nich požadoval nebo opačně oni po něm.
„Co se týče mých možností k přestupu, věděli jsme, že to nebude snadné. Po zvážení všech skutečností jsem se rozhodl pro Renault. Výběr týmu netrval déle než týden, já i lidé kolem mne jsme věděli co chceme. Chtěl bych tímto moc poděkovat všem týmům, které o mne projevily zájem.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.