Dvojnásobný šampion Fernando Alonso vyluštil jednu z tajenek pro příští sezonu. V podstatě se dá říci, že dnešním dnem se zaplnily tři sedačky v závodních monopostech. Kromě Alonsa a Piqueta u Renaultu je více než pravděpodobné oznámení angažmá Kovalainena u McLarenu.
Alonso je podle svých slov v oficiálně připraveném rozhovoru velmi šťastný z návratu do týmu, se kterým vyhrál své dva tituly. „Největší síla Renaultu spočívá v tom, jak se dokáže poprat s problémy,“ uvedl Španěl k letošní sezoně, ve které se francouzský tým doslova trápil.
Na otázku, co lze očekávat od příštího roku a zda bude znovu bojovat o titul odpověděl optimisticky, avšak s rezervou: „Všichni se ptáme, jak to bude příští rok, ale nikdo neznáme odpověď. Určitě bude silné Ferrari, ostatně jako vždy. Dá se předpokládat, že se zlepší i stáje, kterým se přechod na pneumatiky Bridgestone úplně nevydařil. Snad se i Renault zařadí mezi nejlepší a v jarních testech budeme blízko špičky, abychom se jí v průběhu roku vyrovnali. Nejprve ale musíme dostat R28 na dráhu. Loni na mne v zimě čekala stejná výzva a věřím, že budu úspěšný i letos. Přál bych si skvělou sezonu a doufám, že soupeři nebudou moc rychlí.“
Přestože se očekával podpis jezdce s Renaultem, objevily se postupně mnohé další týmy, které měly být s Fernandem v kontaktu. Jeho verze je však poněkud jiná, údajně byl tři týdny na dovolené a naprosto odříznutý od světa a formule 1. Po návratu se nestačil divit, s kolika stájemi jednal, kolik jich navštívil a co vše po nich požadoval nebo opačně oni po něm.
„Co se týče mých možností k přestupu, věděli jsme, že to nebude snadné. Po zvážení všech skutečností jsem se rozhodl pro Renault. Výběr týmu netrval déle než týden, já i lidé kolem mne jsme věděli co chceme. Chtěl bych tímto moc poděkovat všem týmům, které o mne projevily zájem.“
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.