Někdy se říká, že tým vybudoval jezdec, při jiné příležitosti naopak že jezdec vynikl díky týmu. Je to případ od případu a šťastným může být ten pilot, kterému dávají odborníci i laická veřejnost svoji přízeň najevo tím, že ho pasují do role spasitele stáje F1.
V historii formule 1 se objevilo nškolik jmen, dnes už legend, které patří do takové skupiny. Bude mezi ně patřit i Fernando Alonso? Španělovi roční angažmá u McLarenu ublížilo po stránce renomé, ale i osobní pohody.
Nelze pominout, že dopomohl ke dvěma titulům Renaultu a McLaren se z pozice předního týmu vrátil letos na samé výslunní. Je otázkou, jakou roli v tom sehrál Fernando Alonso a jakou konstruktéři či Lewis Hamilton.
Felipe Massa z Ferrari si se Španělem do oka rozhodně nepadli, ale podle Brazilce je reálné očekávat u McLarenu dříve či později potíže související s odchodem tak rychlého a zkušeného pilota.
„Jsem přesvědčen o tom, že pro Ferrari je odchod Alonsa z McLarenu pozitivní věcí. Ztráta tak kvalitního jezdce se časem musí projevit,“ uvedl k problematice Felipe Massa, který byl jistou dobu spojován s Toyotou a jeho místo ve Ferrari měl zaujmout právě Alonso.
„Je mi jedno kde Fernando skončí, přeji mu, aby se rozhodl správně, ale pro mne je důležitá jen moje práce a moje výsledky.“
Alonso má nyní šanci prokázat, že mezi legendy patří, ať už zakotví v tom kterém týmu, vždy ho může zlepšit a dovést k mistrovskému titulu, u obhájce prvenství Ferrari totiž není místo.
Pokud by dokázal dostat nahoru Renault, Hondu nebo Red Bull, nemusíme brát do úvahy pravidlo tří pokusů, v takovém případě by mluvily výsledky samy za sebe...
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.