Okolnosti, za kterých se dostal bývalý technický ředitel Ferrari do Hondy poodhalil výkonný ředitel Nick Fry. Námluvy trvaly přes šest měsíců a byla to usilovná práce.
Fry nastoupil do čela stáje BAR Honda později zcela odkoupené japonskou automobilkou po Davidu Richardsovi a s konkurenceschopností to šlo jako na horské dráze. S Jensonem Buttonem sice získal tým vítězství v deštivé GP Maďarska 2006, ale o boji o titul si mohou v Brackley nechat jen zdát.
Brit dostal za úkol zajistit obrat za každou cenu a měl také volnou ruku na případné posily. „Koncentroval jsem se jen na Ross Brawna. V průběhu roku jsem potkal mnoho špičkových lidí, ale pouze jedno jméno bylo od začátku v popředí mého zájmu.“ Pokud by nakonec Brawn na jistě zajímavou nabídku nekývl, stávající základní technická struktura by zůstala zachována beze změny.
„Jsem moc rád, že se mi podařilo získat Rosse do našeho týmu, není sice zárukou rychlého úspěchu, ale myslím si, že jsem výrazně zvýšil naše šance na to, abychom titul mistra světa získali.“
Od začátku bylo jasné, že nabídka Hondy je jen jednou z mnoha, ale polovinou úspěchu bylo už to, že za ni Brawn poděkoval a rozjela se konverzace na profesní i osobní úrovni. Nejprve jednal úspěšný manažer pochopitelně s Ferrari. „V polovině roku jsem byl přesvědčen o tom, že se vrátí do Ferrari, ale věřil jsem, že pokud to nebude Maranello, budeme to my.“
Podrobností o nabídce či zárukách, kterými se nechal nakonec Ross Brawn zlákat jsme se sice nedočkali, můžeme si však být jisti, že pro bývalého spolutvůrce úspěchů Ferrari to bylo dostatečně výhodné...
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.