Okolnosti, za kterých se dostal bývalý technický ředitel Ferrari do Hondy poodhalil výkonný ředitel Nick Fry. Námluvy trvaly přes šest měsíců a byla to usilovná práce.
Fry nastoupil do čela stáje BAR Honda později zcela odkoupené japonskou automobilkou po Davidu Richardsovi a s konkurenceschopností to šlo jako na horské dráze. S Jensonem Buttonem sice získal tým vítězství v deštivé GP Maďarska 2006, ale o boji o titul si mohou v Brackley nechat jen zdát.
Brit dostal za úkol zajistit obrat za každou cenu a měl také volnou ruku na případné posily. „Koncentroval jsem se jen na Ross Brawna. V průběhu roku jsem potkal mnoho špičkových lidí, ale pouze jedno jméno bylo od začátku v popředí mého zájmu.“ Pokud by nakonec Brawn na jistě zajímavou nabídku nekývl, stávající základní technická struktura by zůstala zachována beze změny.
„Jsem moc rád, že se mi podařilo získat Rosse do našeho týmu, není sice zárukou rychlého úspěchu, ale myslím si, že jsem výrazně zvýšil naše šance na to, abychom titul mistra světa získali.“
Od začátku bylo jasné, že nabídka Hondy je jen jednou z mnoha, ale polovinou úspěchu bylo už to, že za ni Brawn poděkoval a rozjela se konverzace na profesní i osobní úrovni. Nejprve jednal úspěšný manažer pochopitelně s Ferrari. „V polovině roku jsem byl přesvědčen o tom, že se vrátí do Ferrari, ale věřil jsem, že pokud to nebude Maranello, budeme to my.“
Podrobností o nabídce či zárukách, kterými se nechal nakonec Ross Brawn zlákat jsme se sice nedočkali, můžeme si však být jisti, že pro bývalého spolutvůrce úspěchů Ferrari to bylo dostatečně výhodné...
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.