Při aktuálně probíhajících testech v Jerezu se pustily týmy do přípravy na příští sezonu, ale i na sezonu 2009. Kromě jízdy bez elektronických pomůcek měli někteří jezdci příležitost vyzkoušet i pneumatiky bez drážek, které by se měly vrátit za rok zpět na disky monopostů formule 1.
Na jízdu bez elektroniky se mnoho jezdců vysloveně těší a v jejich komentářích zaznívají slova jako výzva, dobrodružství, legrace. Mnozí očekávají, že díky absenci kontroly prokluzu ovládané špičkovou elektronickou jednotkou vynikne jejich jezdecké umění.
Šampion 2007 Raikkonen si podle svých slov jízdu doslova užíval a právě kvůli absenci kontroly prokluzu přerušil dovolenou. „Bylo to super, užíval jsem si to. Dostat se s vozem do potíží je nyní daleko snadnější, především v zatáčkách musí být člověk velice citlivý k plynu. Je to podobné, jako při mém debutu v roce 2000, ale nyní je to o něco brutálnější díky osmiválcům oproti tehdejším desetiválcům. Tenkrát šlo ovlivnit rozložení výkonu převodovými stupni snadněji.“
Pneumatiky bez drážek byly také předmětem radosti. Heidfeld i druhý nejrychlejší Button pěli ódy na zvýšení přilnavosti, ale především na snadnější ovládání vozu a lépe předvídatelné chování na hranici fyzikálních zákonů.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.