Při aktuálně probíhajících testech v Jerezu se pustily týmy do přípravy na příští sezonu, ale i na sezonu 2009. Kromě jízdy bez elektronických pomůcek měli někteří jezdci příležitost vyzkoušet i pneumatiky bez drážek, které by se měly vrátit za rok zpět na disky monopostů formule 1.
Na jízdu bez elektroniky se mnoho jezdců vysloveně těší a v jejich komentářích zaznívají slova jako výzva, dobrodružství, legrace. Mnozí očekávají, že díky absenci kontroly prokluzu ovládané špičkovou elektronickou jednotkou vynikne jejich jezdecké umění.
Šampion 2007 Raikkonen si podle svých slov jízdu doslova užíval a právě kvůli absenci kontroly prokluzu přerušil dovolenou. „Bylo to super, užíval jsem si to. Dostat se s vozem do potíží je nyní daleko snadnější, především v zatáčkách musí být člověk velice citlivý k plynu. Je to podobné, jako při mém debutu v roce 2000, ale nyní je to o něco brutálnější díky osmiválcům oproti tehdejším desetiválcům. Tenkrát šlo ovlivnit rozložení výkonu převodovými stupni snadněji.“
Pneumatiky bez drážek byly také předmětem radosti. Heidfeld i druhý nejrychlejší Button pěli ódy na zvýšení přilnavosti, ale především na snadnější ovládání vozu a lépe předvídatelné chování na hranici fyzikálních zákonů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.