Zítra se bude v Londýně jednat o odvolání stáje McLaren proti rozhodnutí vedení závodu GP Brazílie nepotrestat stáje Williams a BMW Sauber za podchlazení paliva. Jednání týmu z Wokingu si vysloužilo rozporuplné ohlasy.
Dnes zveřejnil autosport.com rozhovor s výkonným ředitelem McLarenu Martinem Whitmarshem, jenž znovu zopakoval, že hlavním důvodem pro odvolání bylo vyjasnění pravidel v oblasti teploty paliva, nikoliv dodatečná korunovace Lewise Hamiltona.
„Chladnější palivo dává více výkonu, zvyšuje spolehlivost a zlepšuje proudění. Stáje už 20 let palivo před závody ochlazují, ale byly nastaveny jisté hraniční hodnoty,“ vysvětlil důvod Whitmarsh, jenž sice odmítl komentovat možný zítřejší výsledek odvolání a raději by vítězil na trati, přesto ale připustil, že je reálné očekávat dodatečné udělení titulu mistra světa jejich jezdci.
McLaren si získal v letošní sezoně řadu odpůrců za špionážní aféru s tajnými dokumenty Ferrari a možný přesun titulu mistra světa z rukou Kimiho Raikkonena do rukou Lewise Hamiltona by ještě přililo oleje do ohně, vedení McLarenu však i nadále trvá na svém a o stáhnutí odvolání nechce ani slyšet.
„Dodnes nechápu, proč nebyly týmy Williams a BMW Sauber v Brazílii potrestány, protože získaly výhodu, jež je předpisy zakázána.“
Drtivá většina lidí doufá, že FIA z další nepříjemné šlamastyky vybruslí se ctí a titul zůstane Raikkonenovi, i sám Whitmarsh připustil, že by taková změna měla pro sport neblahé následky...
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.