Zítra se bude v Londýně jednat o odvolání stáje McLaren proti rozhodnutí vedení závodu GP Brazílie nepotrestat stáje Williams a BMW Sauber za podchlazení paliva. Jednání týmu z Wokingu si vysloužilo rozporuplné ohlasy.
Dnes zveřejnil autosport.com rozhovor s výkonným ředitelem McLarenu Martinem Whitmarshem, jenž znovu zopakoval, že hlavním důvodem pro odvolání bylo vyjasnění pravidel v oblasti teploty paliva, nikoliv dodatečná korunovace Lewise Hamiltona.
„Chladnější palivo dává více výkonu, zvyšuje spolehlivost a zlepšuje proudění. Stáje už 20 let palivo před závody ochlazují, ale byly nastaveny jisté hraniční hodnoty,“ vysvětlil důvod Whitmarsh, jenž sice odmítl komentovat možný zítřejší výsledek odvolání a raději by vítězil na trati, přesto ale připustil, že je reálné očekávat dodatečné udělení titulu mistra světa jejich jezdci.
McLaren si získal v letošní sezoně řadu odpůrců za špionážní aféru s tajnými dokumenty Ferrari a možný přesun titulu mistra světa z rukou Kimiho Raikkonena do rukou Lewise Hamiltona by ještě přililo oleje do ohně, vedení McLarenu však i nadále trvá na svém a o stáhnutí odvolání nechce ani slyšet.
„Dodnes nechápu, proč nebyly týmy Williams a BMW Sauber v Brazílii potrestány, protože získaly výhodu, jež je předpisy zakázána.“
Drtivá většina lidí doufá, že FIA z další nepříjemné šlamastyky vybruslí se ctí a titul zůstane Raikkonenovi, i sám Whitmarsh připustil, že by taková změna měla pro sport neblahé následky...
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.