Zítra se bude v Londýně jednat o odvolání stáje McLaren proti rozhodnutí vedení závodu GP Brazílie nepotrestat stáje Williams a BMW Sauber za podchlazení paliva. Jednání týmu z Wokingu si vysloužilo rozporuplné ohlasy.
Dnes zveřejnil autosport.com rozhovor s výkonným ředitelem McLarenu Martinem Whitmarshem, jenž znovu zopakoval, že hlavním důvodem pro odvolání bylo vyjasnění pravidel v oblasti teploty paliva, nikoliv dodatečná korunovace Lewise Hamiltona.
„Chladnější palivo dává více výkonu, zvyšuje spolehlivost a zlepšuje proudění. Stáje už 20 let palivo před závody ochlazují, ale byly nastaveny jisté hraniční hodnoty,“ vysvětlil důvod Whitmarsh, jenž sice odmítl komentovat možný zítřejší výsledek odvolání a raději by vítězil na trati, přesto ale připustil, že je reálné očekávat dodatečné udělení titulu mistra světa jejich jezdci.
McLaren si získal v letošní sezoně řadu odpůrců za špionážní aféru s tajnými dokumenty Ferrari a možný přesun titulu mistra světa z rukou Kimiho Raikkonena do rukou Lewise Hamiltona by ještě přililo oleje do ohně, vedení McLarenu však i nadále trvá na svém a o stáhnutí odvolání nechce ani slyšet.
„Dodnes nechápu, proč nebyly týmy Williams a BMW Sauber v Brazílii potrestány, protože získaly výhodu, jež je předpisy zakázána.“
Drtivá většina lidí doufá, že FIA z další nepříjemné šlamastyky vybruslí se ctí a titul zůstane Raikkonenovi, i sám Whitmarsh připustil, že by taková změna měla pro sport neblahé následky...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.