Značka Cosworth byla dlouho ve spojitosti s F1 synonymem úspěchu, na konci loňského roku však musela britská společnost svoje aktivity v královské disciplíně automobilových okruhových závodů definitivně ukončit a návrat je v nedohlednu.
S Fordem a především Cosworthem byl dlouhé roky úzce spjat i trojnásobný šampion F1 Jackie Stewart. Motory Cosworth ho dovezly k 25 vítězstvím a třem titulům, ale společně získali v roce 1999 triumf při GP Evropy i jako partneři na poli majitele stáje a dodavatele motorů.
„Společnosti přicházejí a odcházejí, tak tomu zkrátka je, ale je velká škoda, že právě Cosworth, jenž toho dal F1 tolik, nemohl zůstat," lituje stále Skot, ale nepředpokládá, že by se měl poslední ze soukromých dodavatelů motorů v brzké době do F1 vrátit. „Není to sice nemožné, ale potíž je v tom, že je zde příliš mnoho schopných výrobců."
Cosworth se snažil jako jediný soukromý výrobce motorů vzdorovat tlaku automobilek a investoval do nového osmiválcového motoru povinného pro sezonu 2006 nemalé prostředky, spolupráce se stájí Williams však přes počáteční slibné náznaky úspěch neměla.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.