V neděli se rozhodne o titulu šampiona Formule 1 sezony 2007. Za předpokladu, že dojde k rozuzlení na dráze a nikoliv u zeleného stolu, bude to jednou z jedenácti možných kombinací. Lupiči trezorů by si mnuli nad jednoduchostí ruce, pro fanouška F1 je to však nepoměrně náročnější.
Bodová situace je všem známa. Největší šance dle bodového skóre má Hamilton (107), následuje Alonso (103), třetím a nejhůře si zatím stojícím je Raikkonen (100). Tři jezdci spolu o titul v posledním závodě bojovali naposledy v roce 1986, bitvu s Mansellem a Piquetem pro sebe tehdy rozhodl Prost. Finále se třemi účastníky se odehrálo v dlouhé historii F1 pouze osmkrát.
Jak jsme uvedli výše, největší šanci má Lewis Hamilton, proto ho k titulu může přivést až pět různých kombinací výsledků, Alonso si musí vystačit se čtyřmi a Raikkonenovi by titul zabezpečily pouze dvě.
Hamilton bude šampionem, pokud bude v cíli: - první nebo druhý - třetí, čtvrtý nebo pátý (Alonso ale nevyhraje, v případě pátého místa rozhoduje lepší umístění) - šestý nebo sedmý (Alonso nebude první nebo druhý a Raikkonen nevyhraje) - osmý (Alonso bude nejlépe čtvrtý, Raikkonen nejlépe třetí) - skončí bez bodu (Alonso bude nejlépe pátý, Raikkonen nejlépe třetí)
Alonso bude šampionem, pokud bude v cíli: - první (Hamilton skončí nejlépe třetí) - druhý (Hamilton nejlépe šestý) - třetí (Hamilton nejlépe osmý a Raikkonen druhý) - čtvrtý (Hamilton bez bodu a Raikkonen nejlépe třetí)
Raikkonen bude šampionem, pokud bude v cíli: - první (Hamilton skončí nejlépe šestý, Alonso třetí) - druhý (Hamilton nejlépe osmý, Alonso nejlépe čtvrtý)
Ve skutečnosti je kombinací vedoucích k titulu toho kterého z trojice mnohem víc, každá základní zmíněná kombinace se může rozrůst díky možnosti horšího výsledku v cíli dvou zbývajících jezdců, ale i těch dvanáct je myslím víc, než jsme si v F1 za poslední roky zvykli...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.